A Mercedes-Benz magyarországi történetének legjobb hónapját zárta márciusban, ugyanis 561 autót adtak el itthon - ezzel a lendülettel kezdenék meg az új C-osztály értékesítését. 1982 óta 10,5 millió darab C-osztály talált gazdára világszerte, kezdve a 190-es Mercedesszel, ami igazi etalonnak számít a mai napig. A hatodik geneáció is beírhatja magát a történelembe, hiszen több dologban hasonlít a az S-osztályhoz, mint valaha.

mercedes-cosztaly-hazai-bemutato-alapjarat

A rövid menetpróba és az annál hosszabb előadás után megtudtuk, hogy az új C-osztály gyakorlatilag ugyanarra a platformra épül, mint a legnagyobb testvér, így nagyon sok komponensben végre lehet vinni egyfajta technológiai átjárhatóságot. A karosszériát tekintve jelenleg limuzin és kombi érhető el, a kupéról, kabrióról egyelőre nincs információ. Megjelenését tekintve igyekeztek sportosabb karaktert adni az új modellnek, a domborulatok a motorháztetőn már az összes példányon megjelennek, alacsonyabb az orr-rész, átszabott lökhárítók, szélesebbre húzott hátsó lámpatestek és megannyi féle-fajta hűtőrács van jelen a kínálatban. A tengelytáv 2,5 centivel nőtt, ebből a hátul ülők profitálnak leginkább. A kombi modellnek 30 literrel gyarapodott a csomagtere, így 490/1520 litert kapunk, a limuzin esetében ez megközelítőleg ugyan az maradt, 455 liter.

mercedes-cosztaly-hazai-bemutato-alapjarat

A régiók szerinti beosztás miatt a hazai modellek több extrát kapnak alapfelszereltségként, mint mondjuk a németek, lényegében csomagokra vannak leosztva a felszereltségek, és vannak külön opciók. 12,3 colos kijelzőt kapunk a kormány mögött, a középkonzolon 11,9 LCD kijelző van, ezeken az MBUX 2.0 infotainment rendszer fut, ami az egyik személyes kedvencem. Vezeték nélküli Apple Carplay és Andorid Auto is van valós forgalmi adatokat figyelő navigációval, az alap hifirendszert két lépcsőben tudjuk fejleszteni a Burmester jóvoltából. Kissé lelombozó volt, hogy érezhetően több műanyagot használnak az ajtókárpitokon, az utastér egyes elemein, ami nem éppen a masszívitást és a prémium érzetet erősíti, még ha kinézetre kifogástalanok is. Ha a konkurens 3-as BMW-hez hasonlítom, ott például nyoma sincs ilyen minőségbeli visszaesésnek, minden ízében érződik a márványszerű szilárdság és spórolást kevésbé ismerő anyaghasználat. A C-osztály ebben a tekintetben az A-osztályhoz került közelebb.

mercedes-cosztaly-hazai-bemutato-alapjarat

Az új C-osztály kizárólag négyhengeres motorokkal lesz kapható, és mindegyik 48V-os, lágy hibrid rendszerrel egészül ki – igen, vélhetően az AMG kivitelek is a 2,0 literes, négyhengeres motorból építkeznek majd (megint csak a bajorokhoz tudok visszacsatolni, ahol még elérhetők soros, hathengeres motorok a 3-as szériához). Benzineseknél a belépő szintet az 1496 köbcentis, 170 lóerős motor adja 180-as jelzéssel, a 200-as 204 lóerőt tud, a 300-as már 1999 köbcentis motort kap 258 lóerővel. Rövid ideig a lágy hibrid rendszer +20 lóerőt tud biztosítani, egyébként mindegyik motor alumínium hengerfejjel rendelkezik, a  befecskendezési nyomást pedig 350 barra növelték.

Dízelfronton az OM654M kódjelű, 1993 köbcentis motor 165, 200 és 265 lóerős kivitelben érhető el, utóbbi kettő 4Matic összkerékhajtással is igényelhető. Itt is az integrált indítómotor (ISG) 20 lóerős és 200 Nm-es nyomatékkal képes megtámogatni a dízelmotort.

Az új platformnak köszönhetően a 25,4 kWh-s akkucsomag már nem vesz el helyet a csomagtérből, teljesen síkban sikerült elhelyezni hátul a plug-in hibrid modell esetében. A hatótáv megduplázódott, hiszen 100 kilométert igérnek WLTP szerint, váltakozó áramról immáron 11 kW-tal, egyenáramról opcionálisan 55 kW-tal tölthető az autó, utóbbi esetén akár 30 perc alatt fel is tölthető.

mercedes-cosztaly-hazai-bemutato-alapjarat

A légrugós futóművet annyira kevesen rendelték, hogy a gyártó egyszerűen kivette a kínálatból. Az Agilitás csomag részeként (ami minden esetben tartalmazza az adaptív lengécsillapítást is) azonban kaphatunk hátsókerékkormányzást a C-osztályhoz. Az S-osztály akár 10 fokos elfordulási szögével ellentétben a C-osztály csupán 2,5 fokot tud fordítani a hátsó kerekein 10,64 méteres fordulókört érve el, ami az A-osztályéval szinte megegyező érték.

mercedes-cosztaly-hazai-bemutato-alapjarat

Az vitathatatlan, hogy az S-osztályból merítkezve egy igazán komfortos, jól vezethető, technikai megoldásokban gazdag terméket kapunk az W206-os esetében, a beltérben érezhető olcsósítást fáj egy kissé, és négyhengeres motorok egyeduralma - utóbbiról azonban nem a gyártó tehet, hanem a folytogató károsanyag-kibocsátási normák. Az újdonsült plug-in hibrid azonban ígéretesnek tűnik, aki nem képes, vagy nem hajlandó megfelelően kihasználi a 100 kilométeres, tisztán elektromos hatótávban rejlő előnyöket, az kerülje el az alternatív hajtásláncokat, mert ez már valódi alternatíva lehet a vegyes üzemre. Az árakat a kipróbált modellek specifikációs lapjaiból lehetett kilesni, a Spectral-kék, alap benzinmotorral, AMG csomaggal szerelt autó 16,2 millió forinttól indult, extrákkal növelve 19,8-ig jutottunk el, míg az Opalit-fehér 300-as limuzin esetében 18,9-tól indult az árazás, és extrákkal növelve 25,7 millió forintig kúszott fel az ára.

Ha a Mercedes SUV modelljei is érdekelnek, ezt a bemutatót se hagyd ki!