2021. április 15. | 23:53

A teljes mértékben francia fennhatóság alatt készült új Mokka előrevetíti, hogy milyenek is lesznek a jövő Opeljei.

Sokan aggodalmukat fejezték ki, mikor a PSA felvásárolta az Opelt, de tény, hogy máshogy nem élték volna túl. 2021-re azonban úgy alakult, hogy a világ negyedik legnagyobb autókonszernjéhez tartoznak, a 16 márkát magába foglaló Stellantishoz. Ebben, az átszervezésekben gazdag időszakban kellett a második generációs Mokkának bemutatkoznia, mely már Magyarországra is eljutott, egy napra pedig ki is próbálhattam a tisztán elektromos változatot. 

Mokka-e menetpróba

A kompakt divatterepjáró receptje manapság sikerre van ítélve, a Mokka esetében ehhez adott volt a franciák CMP padlólemeze. A ’70-es évek Opel Mantájának formai megoldásai köszönnek vissza a LED-Mátrix fényszórókon és a Vizoron, azaz a plexivel fedett hűtőmaszkon. Jól áll neki a kéttónusú, élénk fényezés és a króm elemek, személy szerint a hátsó lámpatestek kedvelem a leginkább.

Mokka-e hátulról

A testvérmodell, a Peugeot 2008 tengelytávban öt centit ráver a Mokkára, ám elöl az Opelben is kényelmesen el lehet férni, magam mögé viszont már nem ülnék be. Elöl elérhető ez elektromos deréktámasz, masszázsfunkció, kormány- és ülésfűtés 7 vagy 12 colos méretekben kérhető kijelző-kettős, melyeken Apple Carplay és Android Auto is képes futni. Az infotainment grafikai megoldásai a franciáktól érkeztek, de a betűtípus a régebbi Opelekből ismerős lehet, egyedül az üzemmódválasztón maradtak meg a Citroenből, DS-ből ismerős karakterek. De legalább kormány mögött található kijelző nézetei között megjelenő animáció nem akad, ami piros pontot érdemel. 

Mokka-e interior

Az ajtópanelek megmunkálása és az anyaghasználat rendben van, igaz a hátsó ajtóra már nem jutott a finom Alcantarából. A klímapanel szerencsére fizikailag van jelen, igaz a látszat elllenére csak egyzónás és a légbefuvás helyét a Menü gomb lenyomása után a érintőkijelzőn tudjuk csak állítani. A tolatókamera képe a testvérmodellekhez hasonlóan szerény, ahogyan az elektromos modell csomagterének mérete is, ugyanis ez esetben 310 litert kapunk, a belsőégésű motorral szerelt változatok esetében 350 literrel gazdálkodhatunk alaphelyzetben. 

Mokka-e motortér

Az elektromos meghajtású Mokkánál egy 50 kWh-s, vízhűtéses lítiumion akkumulátorcsomag biztosítja a hajtáshoz szükséges energiát, a kizárólag elsőkerékhajtással megvásárolható Mokka ez esetben 136 lóerőt és 260 Nm-es maximális nyomatékot teljesít. Semmi kimagasló nincs az autó vezetését illetően, a 9 másodperces 100-ra gyorsulás sem észveszejtő, azonban a mindennapi használathoz bőven elegendő, kellően dinamikus crossoverről van szó. Az elöl MacPherson, hátul csatolt lengőkaros futómű ügyesen nyeli el az úthibákat, a franciák túlságosan lágy hangolásához képest a Mokka valamivel feszesebb futást mutat, bár ez lehet, hogy a méreteihez képest nagy, 1,6 tonnás súlynak is köszönhető, amivel 320 kilogrammal többet nyom egy belsőégésű motorral szerelt változathoz képest. 

Opel Mokka-e

A WLTP szerint 324 kilométeres hatótávot lehet elérni egyetlen feltöltéssel, én 288-cal indultam neki a napnak 92%-os feltöltöttségnél. Tapasztalatom alapján 200-240 kilométerre lehet számítani a valóságban, 124 kilométeres városi, országúti és autópályás használat után 19,1 kWh-s fogyasztást sikerült elérnem. Otthon, konnektorról 24 óra alatt, az alap 7,4 kW-os töltés esetében nagyjából 7,5 óra alatt, míg a feláras, 11 kW-os AC töltés esetében 5 óra alatt lehet feltölteni az autót 0-ról 80%-ra. Egyenáram esetében 100 kW-ot képes maximálisan felvenni, ez esetben 30 perc is elegendő lehet 80% eléréséhez. A töltőkábelhez felárért egyébként több adapter is kérhető (egy- és háromfázisú ipari csatlakozó is), ezeket hátul a fedél alatt, egy hozzájuk tartozó táskában is el lehet tárolni. Igaz, hogy sok helyet foglal, de legalább nem fog meglepetés érni egy nem tervezett út során, hogy éppen milyen töltő esik majd az utunkba.

Az új Opel Mokka 1,2 literes 100 és 130 lóerős, háromhengeres, turbós benzinmotorokkal, illetve 1,5 literes dízellel is kérhető. A 100 lóerős, kéziváltós modell 6,2 millió forinttól indul, az elektromos változat árait egyelőre nem közölték, de vélhetően 12 millió forint környékén érdemes rá számítani. Az Opel Corsa-e 11,6 milliótól indul, a Mokka esetében viszont valamivel tágasabb, kinézetre talán modernebb, Opelesebb szabadidő-autót kaphatunk.