2021. április 16. | 10:25

Az olasz autógyártó már jó ideje dolgozik a modellen.

A Ferrari négy év múlva, 2025-ben dobja piacra első tisztán elektromos modelljét, ezt a cég elnöke és (átmeneti) vezérigazgatója, John Elkann jelentette be. A főnök ígérete szerint az autó lázba hozza majd az új generációkat, mert magában fogja hordozni a márka egyéniségét és szenvedélyét.

A maranellói cég jó ideje dolgozik már az első teljesen elektromos kocsiján, de korábban nem volt hajlandó megjelölni a piacra dobás dátumát, miközben a megfelelő technológia kifejlesztésén ügyködött. Most már tudjuk, hogy az évtized közepén érkezik a lovas emblémát viselő villanyautó, hogy mely piacokra, azt egyelőre még nem tudni.

Elkann a Ferrari szélesebb körű villanyosítási stratégiájáról is szót ejtett, amely magában foglalja a plug-in hibrid modelleket és a Le Mans-i 24 órásra történő visszatérést gyári csapatként egy új hiperautóval.

„Az új technológiák megértése és alkalmazása mind az autósport, mind a közúti sportautók esetében óriási lehetőség arra, hogy a Ferrarira jellemző egyediséget és szenvedélyt az új generációkkal is megismertessük” – jelentette ki az elnök.

A 2025-ben megjelenő elektromos Ferrariról nem mondott konkrét részleteket Elkann, a kiszivárgott információk arra engednek következtetni, hogy a gyártó egy négykerék-meghajtású, kétüléses villanyautón dolgozik, állítólag minden kerékre jut majd egy elektromos motor.

Az elnök azt is elmondta, hogy a Ferrari még mindig keresi az új vezérigazgatóját (Elkann csak átmenetileg tölti be ezt a pozíciót), Louis Camilleri pótlását kell megoldani, aki személyes okokból vonult nyugdíjba tavaly év végén.

A Ferrari idén rántja le a leplet az első szabadidő-autójáról, a Purosangue modellről, ami az olaszok szerint egy igazi különlegesség lesz a SUV-k piacán. A cég 2020-ban 9119 autót adott el a világon, az eladásai 10 százalékkal csökkentek a 2019-es esztendőhöz képest, a visszaesésben nyilván szerepet játszottak a korlátozások is, ami minden autógyártót negatívan érintett vagy érint még most is.