Nem szeretném nagyon sokat ismételni magam ebben a cikkben, hiszen korábban már írtam egy mélyen szántó tesztet az e-Niróról, nagyon élveztem akkor is és most is, ha érdekelnek a részletek, kattints át weboldalunkon, ha pedig már ismerős az e-Niro és érdekelnek a frissítések, akkor maradj velem!

Dióhéjban a Kia Niróról és e-Niróról annyit érdemes tudnod, hogy 2016-ban jelent meg a piacon az akkoriban benzines és hibrid, majd 2017-től plug-in hibrid kivitel, melyek mind nagy sikereket futottak be, ám az igazi elektromos áttörést természetesen a tisztán villanyos e-Niro érte el. Tavaly hazánkban a legnépszerűbb elektromos autó volt, elnyerte a J.D.Power megbecsülését is, hiszen felmérésük szerint abszolút győztesként került ki, 2020-ban az év Zöld Autója lett és már 2021-ben is 30%-os növekedést értek el az első negyedévben az eladások. Nem vitatható tehát, az e-Niro egy ár/érték arányban szinte verhetetlen elektromos Crossover.

Hangyányit máshogy néz, de a lényeg ugyanaz

A padlólemez és a hajtás továbbra is a Hyundaitól érkezik, Ioniq architektúra, Kona a hajtás. Tehát az egyébként majdnem változatlan karosszéria továbbra is 4375 mm hosszú, 1805 mm széles és 1570 mm magas, ám az első és hátsó fényszóró dizájnját megvariálta kissé a gyártó. Ha messziről nézed, igazából fel sem tűnik.

kia e-niro teszt alapjárat

Elektromos autóhoz méltóan a grillrács helyén hatalmas műanyag borítás van, ez ad helyet az orron elhelyezkedő töltőnyílásnak. Az e-Niro továbbra is 7 színben érhető el, a tesztautó az Aurora Black Pearl, nagyon fényes fekete színben pompázott. A számomra még mindig túlságosan jövőbe illő, 17-es könnyűfém felni továbbra is egyetlen opcióként szolgál, nem kell legalább sokat gondolni a felszereltségeken. A Platinum csomaghoz opcionálisan rendelhető napfénytető kifejezetten jól jött a késő téli, ám napos utazások alatt, kár, hogy az alacsonyabb felszereltségi szintekhez rendelni sem lehet.

Igazán érdembeli változás a beltérben érhető tetten

A legizgalmasabb buli mégiscsak belül várt rám, hiszen ott voltak igazi újdonságok. Elsőként az 5-ről 7 colosra hízott műszerfalat látja meg az ember, majd ahogy tovább járatja szemét, találkozik egy másik, megnövelt kijelzővel is, ugyanis az infotainment érintőfelülete 8”-ról, 10,25”-ra növekedett. Megjelent továbbá egy sebességkorlátozást figyelő és jelző piktogram is, de a legfontosabb mégis csak az UVO Connect. Erre később részletesebben is kitérek.

kia e-niro teszt alapjárat

Lendületesen minden nap, minden időben

A Kia elektromos Niróját továbbra is kétféle akkupakkal, egy 39,2 és 64 kilowattórással rendelheted meg, nálam ismét a nagy hatótávú volt, így a leautózható kilométerek erősen közelítettek a WLTP szerint meghatározott 400 km-hez. Remekül működött az egypedálos vezetési mód, ez a funkció számomra a Kiákban és Hyundaiokban a legjobb.

kia e-niro teszt alapjárat

A 150 kW-os elektromotor és a 395 Nm azonnal rendelkezésre álló nyomaték még mindig komoly élmények okozására képes, viszont a végsebesség le van korlátozva 167 km/órára. Első alkalommal késő ősszel volt nálam az autó, ahol a folyamatos fűtés és a HEAT funkció használata jócskán megcsócsálta a hatótávot, ám most tavasszal már jóval ideálisabb volt az autó fogyasztása, 12 és 13,8 kW között mozgott, használattól függően. Ez jóval kevesebb a korábbi, 15,9-es átlaghoz képest.

Mobilról kocsizni? UVO!

A vezethetőség és futás szekció jelen cikkemben nem tartogatna túl sok újdonságot, fizikailag minden maradt a régiben, szerencsére azért mégis történt valami. És meg is jöttünk emberek, itt a jövő és már a kocsid is tud egy csomó mindent, akár nélküled is! Az UVO Connect a Kia legújabb mobil applikációval összekötött szolgáltatása, amely számos olyan dolgot tesz lehetővé, ami még annál is kényelmesebbé és nyugodtabbá varázsolja autótulajdonlásod, mint eddig.

kia e-niro teszt alapjárat

Az UVO Connect egy olyan okos rendszer, amelynek segítségével figyelemmel követheted a parkolást, live-ban nézheted éppen hol jár az autód, beállíthatod előre a klímát és a töltést is, valamint folyamatos élő információt kapsz a Kia Live-on keresztül, amely autód aktuális állapotát, helyzetét és egyéb adatait tartalmazza. Az applikáció jól designolt és áttekinthető.

Ár és összegezve

Az e-Niro teljes 2021-es árlistáját megtalálhatod a gyártói weboldalon, ám érdemes megnézni a még 2020-ból megmaradt modellek palettáját is. Jelen pillanatban a legalacsonyabb 2021-es ár a 39,2 kWh-s akkupakkos verzóhoz tartozik, ez 10 899 000 forintba kerül, a long range verzió alja pedig 13 299 000 forint. A tesztautó Platinum felszereltséggel már 14 599 000 forintba kerül, ám érdemes lehet megvizsgálni a különböző akciós felszereltségeket is, mint például a City Star és Taxi Star Edition. Ezek mind kevezőbbek, mint a Platinum felszereltség. A jövő itt van az arcunkban, így aki lépést akar tartani annak ideje elektromos autóra váltani, legyen az egy urbanista fiatal, egy családapa, vagy nagymama a telken, a Kia e-Niro megfelelő minőségű és kellően nagy hatótávú partner lesz a mindennapokra.

Kia e-Niro Long Range Platinum (2021)

  • Elektromotor: 150 kW
  • Akkumulátor kapacitás: 64 kWh
  • Max. teljesítmény: 204 LE
  • Max. forgatónyomaték: 395 Nm
  • Hossz./szél./mag.: 4375/1805/1570 mm
  • Tengelytáv: 2700 mm
  • Saját tömeg: 1737/1791 kg
  • Szabványos átlagfogyasztás.: 15.9 kWh/100 km
  • Végsebesség: 167 km/h
  • 0-100: 7,8 s