2024. január 19. | 18:26

Mitsubishi Lancer Evo VI

Következő

A Mitsubishi Lancer igen kedvelt és megszokott modellje az európai és a magyar utaknak is, ha nem is egy tömegautó, de szinte mindenki látott már belőle párat. Ugyanez a helyzet a modell ralis verziójával, az Evolutionnel is, amelyből szintén szép számmal akad az itthoni közösségben.

Hihetetlen, hogy a modell hatodik generációja eddig nem volt importálható az USA-ba, a 25 éves korhatár elérésével azonban ennek a modellnek is megnyílik az út. Az Evo VI-ot 1999 és 2001 között gyártották.

Mivel a korábbi két generációhoz hasonlóan a VI-os Evo is a Lancer hatodik generációjára épült, így a kinézetben nem volt nagy eltérés a korábbi modellekhez képest, a motorban viszont zajlottak komolyabb átalakítások. A töltőlevegő és az olaj hűtője nagyobb lett, és új szelepek is kerültek az autóba, valamint titánium-alumínium felnik.

Az egyetlen, szemmel is látható külső változtatás az elülső lökhárító volt, amibe a korábbi generációhoz képest sokkal kisebb ködlámpák kerültek és középről a lökös szélére helyezték át őket.

Az Evo palettára új felszereltségi szint is került, RS2 néven, az RS alapfelszereltség és a GSR közé. Az Egyesült Királyságban még egy változat, az RS Sprint is elérhető volt, ami az RS limitált kiadása volt. A modellvariánst a Mitsubishi Ralliart csoportja fejlesztette, és sokkal könnyebb, valamint 330 lóerőjével erősebb is lett, mint az alapmodell.

Az USA-ba csak 2003-ban engedélyezték az Evolution modell forgalmazását, amikor az a nyolcadik generációnál járt. Mint a legtöbb JDM-et, az amerikaiak imádják az Evót és szinte biztos, hogy a VI-osból rengeteget fognak behozni 2024-től.

A Lancer Evo IX-ről pár éve itt írtunk, az alábbi videóban pedig a Toyota Celica GT4-gyel és a Subaru Impreza WRX STi-vel hasonlítottuk össze:

Következő
Nyitókép: Nissan