Nissan Skyline GT-R R34
Ha mondani kell egy JDM Nissant, ha valakinek nem jut eszébe a Silvia, akkor a másik kézenfekvő válasz a Skyline. Ezt a modellt is ismeri mindenki és nem véletlenül. Rengeteg játékban és filmen jelent meg a Skyline GT-R, de valószínűleg azok nélkül is ismernék az autófanatikusok.
A GT-R modellcsalád ötödik generációja 1999-ben debütált Japánban, és az R34 nevű variáns a modell talán leginkább ismert darabja, bár talán ez amiatt van, hogy eddig illegális volt az USA-ban. Összesen 11 578 darab készült belőle, és ezek közül alig 100 példány került ki Japánból hivatalos eladásra.
A korábbi generációhoz képest az R34-es rövidebb lett, de a legfontosabb újítás csakúgy, mint a megelőző modelleknél, itt is a technológiai fejlettség volt. A beltér közepén kapott helyet egy multifunkciós 5,8 hüvelykes LCD kijelző, amin a motor és jármű információi jelentek meg, mint például a turbónyomás, valamint az olaj és a víz hőfoka.
A talán legfontosabb újítás persze a hajtás. Az R34 természetesen a híres, 2,6 literes, hathengeres, ikerturbós RB26DETT blokkal volt elérhető, ami a tuningolók egyik kedvence. Emellé társult a hatfokozatú manuális váltó és már kész is van az élményautó.
Bár itthon ezek még messze vannak az oldtimer kortól, az amerikaiakhoz a Silviához hasonlóan valószínűleg tucatjával importálják majd ezt az áhított modellt, ami 2024-től már legálisan vihető be az országba.
