2019. december 28. | 10:30

A kimondhatatlan nevű Shinichiro Shirisaka ízlésesen nyúlt az R33-hoz.

Sokan vonzódnak azokhoz a fajta autókhoz, amik a túlzó stíluselemek miatt versenygépeknek tűnnek, azonban hétköznapjaikban csupán az utcákat róják, a versenypályát messze elkerülve. Shinichiro Shirisaka pontosan így építette meg autóját, viszont nem vitte túlzásba a motorerőt, a jármű stílusával pedig abszolút kilóg a tömegből.

A tulajdonos természetesen gyermekkora óta erről álmodott, és hát valljuk be, egy R33 GT-R-ből szinte csak jó dolgok sülhetnek ki. Finoman agresszív párost alkot a világoskék fényezés és a sötét kerékszett kombinációja, a gyári első lököst Auto Select Devile spolierrel és Canard splitterrel egészítették ki, amik, ha kell, valódi leszorítóerőt generálnak. Az első sárvédőket a Real Factory M gyártotta és nem csak a kerekeknek adnak több helyet, de a későbbi R34 egzotikus sárvédőire is hajaznak. Craft Square visszapillantók, Wurz karbonszálas motorháztető, Hasemi oldalsó szoknya szett és Top Secret karbon diffúzor tündököl hátul, az i-re a pontot a cseppet sem szolid Voltex, szénszálas szárny teszi fel.

Ha tippelni kéne, akkor sokan azt mondanák, hogy légrugós rendszer van alatta, ám a japán tradíciókhoz hűen az autó statikus maradt, ugyanis egy 14k/14k Buddy Club állítható futóművet kapott. A masszív fékhatásról az élénkzöld, elöl hat dugattyús féknyergek, hátul pedig a Skyline V36 Brembók gondoskodnak – milyen látványosan kacsingatnak a 18x11-es, három részes Work Meister S1 felnik mögül.

A beltér is hozza a külsőhöz illő hangulatot: gyémánt varrás, Status Rig GT-X ülések, velúr borítás többek között a kéziféken és a váltószoknyán, hátul üléseket ne keress, ott a 7 pontos csövezés figyel.

Az RB26-os motor már alapból egy szörnyeteg, de nem maradhatott érintetlenül. Át lett építve, így már 2.7 literes motorról beszélhetünk, HKS 264 vezérműtengelyeket kapott, a turbókat HKS GT2530-ra cserélték. A szerény 550 lóerőt pedig egy ATS dupla tárcsás kuplung segítségével helyezi át az aszfaltra.

Valójában sokkal több potenciál van ebben az R33-ban, minthogy emberünk csak autós találkozókra járjon vele. Őszinte racse-stílusban elevenedik meg a képeken minden gyermek és felnőtt álma, a Nissan Skyline R33 GT-R.