2023. március 18. | 08:05

Mercedes-AMG G63 6x6

Következő

Ha van autó, ami a megmagyarázhatatlanul szűk célközönsége ellenére úgy fest, még hazai utakon is mintha valami tömegtermék lenne, akkor az a G-osztály AMG modellje. Közkedvelt autó a tekintélyt, erőt és sikert szimbolizáló járművet kedvelő városlakók körében.

A klasszikus forma időtállósága vitathatatlan, bár mára vélhetően változott - az eredetileg nehéz terepen is kiemelkedő megbízhatósággal működő célszerszám - vásárlói közönsége. A Mercedes G-osztály manapság úgy kitűnik a városi forgalom szürkeségéből, mint egy gorilla kölyök a csimpánzok között. 

2013-ban az AMG-nél úgy döntöttek, lehet még csavarni egyet az öreg típuson és bemutatták a G63 AMG 6x6-ot. A hatkerekű modell már-már túlzásnak tűnik annak fényében, hogy mekkora sikernek örvend a kéttengelyes G-osztály is, ugyanakkor ez a hatkerekű eredendően az ausztrál hadsereg számára készült, még 2008-ban.

Az AMG civil felhasználásra alakított 6x6-osát a 6,3 literes, ikerturbós V8-as hajtja, 536 lóerős csúcsteljesítménnyel. A szép számú ménesnek van dolga bőven, mert a hat hajtott kerékkel ellátott járgány közel 4 tonnát nyom, de 0-100-ra így is 6 másodperc alatt ugrik.

Az emelt karosszéria és a 37 colos terepgumik könnyen átlépnek mindent, de ha mégis meginogna a folyamatos haladás, akkor sem kell aggódni, mert a 7 sebességes automata váltó mellett terepfokozat is rendelkezésre áll. Mindemellett természetesen mindenhol zárható differenciálművel szerelték a hajtásláncot. 

Az autó fel van szerelve továbbá kompresszorral, aminek köszönhetően az utastérből lehet állítani a keréknyomást a terepviszonyoknak megfelelően. Így sivatagi környezetből főútra kerülve vissza lehet állítani a guminyomást, hogy optimális legyen a tapadás. A művelet villámgyors, mert 4 db 20 literes, magasnyomású tartályból fújja fel homokos a talajon használt lapos gumikat.

A precíz mérnöki munka eredménye egy kifejezetten kényelmes, könnyen vezethető monstrumot adott a piacnak. A típus iránt érdeklődő vásárlók olyan 150 és 400 millió forint között találhatnak maguknak valót. 

Következő
Nyitókép: National Motor Museum / Heritage Images / Getty Images