5. Ford F-150, fejjel lefelé
Ha az Egyesült Államokra gondolunk, a legtöbbször a szabadságra, fegyverekre, vagy egy borzasztóan nagy pickupra gondolunk. Nos, az amerikaik bővelkednek ezekben a dolgokban, utóbbit ők maguk találták fel, vagyis náluk jelent meg először a platóval ellátott személyautó.
A Ford Motor Company pedig hatalmas szerepet játszott abban, hogy az 1910-es évektől napjainkig ezek az egyszerű, szállításra tervezett járművek bivalyerős, széles, hosszú és minden extrával ellátott napi használatú népautóvá váljanak.
Az F-szériája 1948-ban startolt az F-100-as modellel, de 1975-ben megjelent a nagyobb teherbírású F-150-es is, amely aztán át is vette a vezető szerepet, olyannyira, hogy a modell idén 46. alkalommal lett az Egyesült Államok legkelendőbb járműve. Ha egymás mellé állítanánk az eltelt majdnem fél évszázad során eladott modelleket, az egy nagyjából 3900 kilométeres vonalat adna ki. A pickupok Európában is térhódításba kezdtek, a valamivel kisebb, de hasonlóan vad Ranger modellekkel.
A tengerentúl ezért a legmegszokottabb dolog egy F-150-es, és a legtöbb modell fel sem kelti egyetlen ember figyelmét sem, ha elhalad mellette az úton. Azonban akadnak kivételek, ilyen Rick Sullivan kocsija is, bár az autószerelő modellje nem is mindennapi látvány.
Sullivan pár munkatársa segítségével hat hónapot és hatezer dollárt költött alkotására, amelyet egy feje tetejére állt Ford F-150-es ihletett, amit a munkája során kellett, hogy megmentsen. Sullivan egy 1991-es Ranger vázát használta fel, amelyre egy 1995-ös F-150 kasztnija került, fejjel lefelé. Végül egy harmadik autó beltere került rá, így teljes a kényelem.
A férfi rengeteg különböző modell alkatrészeiből építette meg a kocsit, és munka közben többször is alakítani kellett az eredeti terven. A végeredmény azonban pontosan olyan lett, ahogy azt a kezdetekkor elképzelte. Teljesen őrült, de teljes mértékben biztonságos és forgalomban is használható.
A feje tetején álló F-150 kasztnija teljes mértékben egyetlen modellről került le, amelynek levágták a tetejét, de azon kívül minden, a lökhárítótól kezdve a tükrökön át a platóajtóig minden része megmaradt, csupán fejjel lefelé áll. Még a kerekek is fennmaradtak, amelyek néhány elektromos motor segítségével még forogni is tudnak útközben.
Mivel az Államokban elég sok egyedi rendszám létezik és az olyan hírességektől kezdve, mint Michael Jordan egy mindennapi dolgozóig mindenki vásárolhat magának egyedi rendszámot, így Sullivan kocsija sem maradhatott egy egyszerű kódsorral. A fordított F-150 tábláján az áll: FLIPOVR, amelyet lehet fejjel lefelé fordításnak is magyarítani, de az angolban egy flipover azt is jelenti, ha valamit, autót, házat vagy egyéb tárgyat újraépítenek vagy renoválnak.
Sullivan szerint a kocsi mindenhol lelkesedést vált ki az emberekből. Sokan fotózzák az utcákon, de olyan is volt már, hogy megkérték, álljon le az út szélére, hogy jobban szemügyre vehessék a nem mindennapi kocsit.
Az autó olyannyira alkalmas utcai használatra, hogy Sullivan gyerekei és kutyája is rendszeresen vele utaznak. Ahhoz, hogy teljes legyen a kép és megfeleljen az előírásoknak, a férfi még visszapillantókat is szerelt a szélvédő két oldalára.