Veteránok, amikre még emlékezhetsz
Sinsheim főleg inkább az autózás múltját idézi meg. Hiszen érdekes, hogy a háromkerekű, 0,99 lóerős Benztől hogy jutottunk el ma a több száz lóerős luxuslimuzinokig. Ez pedig ma már több mint 100 év folyamatos fejlődése, ami nem kis lépcső, inkább konstans emelkedő.
Így minden kornak megvannak a maga klasszikusai, koncepciói és esetenként evolúciós zsákutcái. Ezekből elképesztően sokat láthat az ember a múzeumban. Hiszen sorra állnak itt olyan márkák autói, amikről talán nem is hallottál, mert mára már eltűntek.

De akadnak itt jócskán klasszikusok is, mint a ralilegenda Lancia Stratos vagy a híres sirályszárnyas Mercedes, a 300 SL. Megnézheted közelebbről az egyetlen valódi Lamborghini terepjárót, az LM002-t, azaz a Rambo-Lambót, és az első igazi szépségüket, a Miurát. Persze ha már olaszok, akkor tartsanak össze, ugyanezen a szigeten kaptak helyet a kor meghatározó és különleges Ferrari modelljei is.
Nekem mégis az a rész volt a kedvencem, ahol a válságjárműveket rakták egy kupacba. Hiszen amikor nincs pénz, akkor lép előtérbe a kreativitás. Autózni meg kell, úgyhogy olcsó apróságok kellettek a népnek. Ekkor jött be az első Fiat 500, a BMW Isetta vagy a különös kis békaszemű Messerschmitt KR200.
Ez tényleg az a része a múzeumnak, ahol órákat el lehet mászkálni céltalanul, de persze itt is vannak kiemelkedő darabok. Olyanra gondolok például, mint a sebességrekorder The Blue Flame. Egy jármű, ami inkább rakéta, mint autó és nem csak azért, mert úgy néz ki, hanem mert 1970-ben világrekordot állított fel. Szárazföldön, kerekeken gurulva a boneville-i Salt Flats talaján, Gary Gabelich jóvoltából 1014,511 km/órával száguldott.
Egészen különös élmény szembesülni azzal, hogy egy ilyen szerkezet mennyire hatalmas élőben. Valahogy a képek sok mindent kicsinyítenek vagy egyszerűen csak nem tudjuk elképzelni, hogy mekkora is lehet ez a valóságban. De a versenyautók szerelmeseinek is tartogat meglepetéseke a Technik Museum Sinsheim, csak lapozz!