6. Hyundai Ioniq Electric (28 / 38 kWh)
A szegény ember Teslájának is hívott Ioniq először 2016-ban jelent meg rögtön háromféle kiadásban: öntöltő hibrid, plug-in és tisztán elektromos változatban. Utóbbiban egy nem túl nagy, nettó 28kWh-s akkupakk kapott helyet, ami az így elég kis (1500 kg körüli) tömegű autót a kiváló hatásfokkal működő 120 lóerős villanymotor segítségével hihetetlen alacsony fogyasztással ruházta fel.
Egyike azon villanyautóknak, amelyek a gyári értéknél alacsonyabb fogyasztással üzemelnek. A fórumokon a felhasználók nem ritkán számolnak be 10 kWh/100 km alatti étvágyról, ami így 250 km-nél nagyobb hatótávolságot eredményezhet - persze ehhez az autópályákat kerülni kell.
A kiváló fogyasztás mellé pedig páratlan megbízhatóság társul. Apró hibák előfordulhatnak (például töltőnyílás reteszmotorjának meghibásodása), de az ilyen járművek lelkét adó akkumulátor még több százezer kilométer futás után is hozza gyakorlatilag az újkori állapotában ígért számokat.
Utastere kulturált és elég tágas négy felnőtt és csomagjaik számára. A jobban felszerelt modellekbe pedig hőszivattyús klíma került, így a téli hatótáv sem romlik számottevően.
2019-ben érkezett egy ráncfelvarrás, amelynek során a motor 136 lóerős, míg az akkupakk nettó 38 kilowattórás lett. A fogyasztás nem változott, így az egy töltéssel megtehető táv nagyobb, a villámtöltés sebessége és a megbízhatóság viszont némileg rosszabb lett.
Ennek ellenére családi vagy egyedül munkába járós autónak is jó választás lehet bármely változat. Újként már nem elérhető, de a használt piacon 6-8 millió forintért már szép választék akad, így az Ioniq Electric megvételével egész olcsón juthatunk egy belső égésű motoros járgány alternatívájához.
Nálunk 2020-ban vendégeskedett a 38-as változat és beérte 14 kWh-val száz kilométerre vetítve, ami a gyári értéknek megfelelő adat. Akkor így vélekedtünk róla.
Hyundai Ioniq - átlagfogyasztás 14,0 kWh/100 km
