5. MG ZS
Ha valaki az MG autómárka nevét hallja, jobbára el sem tudja helyezni, hogy ez mi. Az a régi márka, az az angol, nem? Igen, de mégsem, mivel 2006-ban megvette egy kínai vállalat, amely most az MG-k gyártásáért felel.
Akiknek rémlik valamelyest az MG, főképp a ’30-as évek hosszú versenyautóira, vagy a ’70-es évek sportkocsijaira, esetleg a Rover-éra alatti roadsterre gondolnak, ami mind igaz is, de az MG nem rég óta van jelen ismét, mégpedig elég széles palettával rukkoltak elő, amelyben főleg elektromos modellek kaptak helyet.
Ez nem jelenti azonban azt, hogy ne lehetne hagyományos, belső égésű motor is a kínálatban. Pedig van, mégpedig az MG ZS nevű hobbiterepjárójában, amelynek van egyébként EV változata, és a két modell nem is sokban tér el egymástól a hajtáson kívül.
Itthon pár éve van jelen a márka ismét, és a ZS a belépőmodelljük, a Suzuki Vitara, a Dacia Duster, a Volkswagen T-Roc vagy a Hyundai Kona jelentheti a legnagyobb ellenfelet számára. Hogyan tud egyáltalán kítűnni ez az autó – azon kívül persze, hogy nem sokat látni belőle – ebből a kavalkádból?
Az MG formaterve egészen letisztult, van is benne valami angolosság, de lehet, hogy csak a múltja láttatja ezt az emberrel. Mindenesetre az MG mindent megtett, hogy a belépője egy új piacra ne legyen bukta, ezért figyeltek oda a ZS-nél, hogy családbarát legyen, nagy csomagtérrel és az ára se kergesse el a vevőket. Természetesen a belsőt és az elektronikát is ehhez igazították, így a ZS-ben 10,1 coloks érintőképernyő és panoráma tetőablak is lehet.
A szívómotoros változat is valószínűleg azért került a kínálatba, hogy magához csábítsa azokat is, akik vagy ódzkodnak egy elektromos autótktól, vagy esetleg nem akarnak annyit költeni egy új kocsira.
A ZS kétféle motorral kapható, ebből a nagyobb, 1,5 literes VTI-Tech a szívómotor, amely a belépő Comfort, de az eggyel jobb felszereltségű Comfort+ kivitel esetén is elérhető. Mindkét esetben ötfokozatú, manuális sebességváltóval kapjuk az autót és a gyártó 106 lóerőt és 6,6-7,2 liter/100 kilométeres fogyasztást ígérnek a modellhez. A Comfort 6 899 000, a Comfort+ ára pedig 7 499 000 Ft a cikk írásának pillanatában.
