2023. december 13. | 14:45

4. Hyundai

Következő

A Hyundairól nem esett szó a bevezetőben, pedig a dél-koreai márka igencsak megérdemelne pár sort, főleg úgy, hogy 2023-ban ez a gyártó rendelkezik a lehető legtöbb szívómotoros járművel a palettáján, ugyanis nem egy, nem is kettő, de négy különböző autó is elérhető ezzel a motorral.

Nem meglepő, hogy ezek a modellek a gyártó négy legkisebbje, a városi miniautó i10-es, a nagyobbacska hatchback i20-as és i30-as, valamint a kis crossover Bayon. De semmi gond nincs azzal, hogy kicsik, mert a szívómotor tökéletesen beleillik mindegyikbe.

Hyundai i10

A gyártó legkisebb modellje ötajtós és pontosan arra született, hogy a városok szűk utcáiban gond nélkül lehessen lavírozni vele, a legkisebb parkolóhelyekre is beférhessen és emellé kényelmes, gyors és jó fogyasztású legyen. Az autó mindössze 3,67 méter hosszú és 1,68 méter széles, ebbe a dobozba fér be négy utas, némi csomagtér, elöl pedig egy 1.0 literes MPi szívómotor.

Legalábbis ez az alapcsomag, de 1,2 literessel is elérhető a modell, mindkettő háromhengeres, és mindkét motor elérhető manuális, valamint robotizált sebességváltóval is. Az 1,0 literes motor 67 lóerős, az 1,2-es 84 lovat tud kipréselni magából.

Bár az i10 nem a második legdrágább szívómotoros modell a Mazda3 után, de gyártónként szedtük össze az autókat és a később következő Bayon igenis a második legdrágább autó a listán.

Tehát az i10 nem fog 10 millió környékén mozogni, de kisautóhoz képest elég borsos. A modell legolcsóbb változata nem meglepő módon az 1,0 literes, manuális váltós, amely 5 299 000 forinttól érhető el, ezt követi a manuális 1,2-es, 5 499 000 forintos árral, a két automata pedig 5 699 000, valamint 5 899 000 forintról indul a cikk írásának pillanatában.

Hyundai i10
Forrás: Hyundai

Hyundai i20

Amit az i10-nél el lehetett mondani, azt nagyjából az i20-ra is rá lehet húzni. A Hyundai nagyon ért a kisautók gyártásához és az i20 teljesen elfér a ráosztott szerepben, vagyis hogy nagyobb legyen, mint az i10 és kisebb, mint az i30.

Persze nem ez az egyetlen célja a modellnek és ki is tűnik a Hyundai palettájáról, mivel a kisautó új generációja kapta meg először a gyártó friss megjelenését Európában. Ez a formanyelv sportosabb, vadabb külsőt kölcsönöz a modellnek, dinamikus formával és egy impozáns hűtőmaszkkal az elején. Szélesebb és hosszabb is lett elődjénél, amely persze ront a városi parkolás esélyein, de több teret ad a benne utazóknak.

Ami a specifikációt illeti, az i20 a nagyobb motort kapta, 1,2 literesként érhető el az MPi szívómotor. A teljesítmény itt ugyanaz, mint az előbb, vagyis 84 lóerő, de itt nem opció az automata váltó, csakis a manuális. Az i20 1,0 literes T-GDi LP motorral is kapható, amely 100 lóerőre képes, de mivel ez nem szívómotor, cikkünk szempontjából nem érdekes.

Ami az i20 szívómotoros változatának árát illeti, a belépő, Life Plus kivitel 5 999 000 forintba kerül, a valamivel bőkezűbb Smart 6 499 000 Ft, a csúcsmodell Tech pedig 6 999 000 Ft.

Hyundai i30

Az i30 már nem városi kisautó, hanem egy formás kompakt, amely lehet hatchback, kombi, vagy fastback, amely az autópályán is képes nagyot alkotni és beltere is nagynak mondható. Ez a modell is új külsőt kapott és ezzel együtt rengeteg különböző hajtásláncot, köztük hibridet, de Hyundaiék így sem feledkeztek meg a szívómotoros változatról, így az is az opciók között maradt.

Látszik, hogy a gyártó rengeteg mindent pakolt a modellbe, a legmodernebb kijelzőktől a napfénytetőig, így az i30 továbbra is fontos elem marad a Hyundai eladásaiban, már csak azért is, mert kombi változatban is kapható, amely lassanként ritkaságszám lesz a piacon. Persze mindnek van hibája, de korábbi modelljeik még most is megbízhatóak, miért ne lennének ezek is?

De vissza a szívómotorhoz: mit kínál az i30? Az 1,5 literes, négyhengeres DPi szívómotor ötajtós és kombi változatban is kapható, 110 lóerőt ígér és az alap Start kivitel esetében 7 299 000 forintnál kezdődik, ez a hatchback. A kombi 300 ezerrel drágább. A magasabb Comfort Plus és Prime kivitelekben is elérhető a motorfajta mindhárom modellhez.

Hyundai i30
Forrás: Hyundai

Hyundai Bayon

És akkor az ok, amiért a teljes Hyundai-részleg a második legdrágább helyre került: a Bayon. Ez a kívülről kicsinek tűnő crossover meglepően tágas belsőt rejt, és az i30-hoz hasonlóan sokfajta hajtást és technológiát pakoltak bele, hogy minél szélesebb vevőkört tudjanak elérni, mivel ez a modell a belépő a Hyundai hobbiterepjáró-kínálatába.

A kecses, szabadidőjárműhöz képest pofás modell megtöri azt a fajta elképzelést, ami az emberek fejében él az SUV-kről, de ez persze amiatt is lehet, hogy a Bayon egy crossover, vagyis átmenet a kategóriák között.

És hogy eltalálta ezt az átmenetet! A csomagtere méretes, az utastérben is van hely bőven, kívülről mégsem tűnik akkora puttonyosnak, mint az SUV-k. És ha a külső nem elég, a legmodernebb funkciókat tette bele a Hyundai, hogy a kényelmet fokozza.

A hajtás pedig kétféle, az 1,0 literes T-GDi LP mellett a cikk szempontjából fontos, szívóbenzines motor, amely pontosan ugyanaz, mint fent az i10 és i20 esetében: 84 lóerő, manuális váltó, ez az 1,2 literes MPi. Life csomagban csak ez az egy motor érhető el, 6 999 000 forinért, a magasabb Tech nevű kivitelben pedig 7 999 000 Ft a Bayon.

Hyundai Bayon
Forrás: Hyundai
Következő
Nyitókép: Mazda