2023. május 15. | 14:34

2. „Szándékos” balesetek – Michael Schumacher, 1994, 1997 és 2006

Következő

Kétségtelen, hogy Michael Schumacher a Forma-1 történetének egyik legjobb versenyzője, aki 7 világbajnoki címet és 91 győzelmet szerzett illusztris pályafutása során. Viszont több alkalommal is előfordult, hogy a szabályosság határát átlépve megkérdőjelezhető eszközökhöz folyamodott a kritikus pillanatokban, hogy riválisai fölé kerekedjen.

Az első és vitathatatlanul a legködösebb a három nagy horderejű eset közül Michael Schumacher és Damon Hill ütközése volt a 1994-es szezon idényzáróján, Adelaide-ben. A már eleve ellentmondásos szezon végéhez érkezve Schumachert és Hillt mindössze egyetlen pont választotta el egymástól.

Az élen sokáig a német haladt, ám az egyik kanyarban lesodródott a pályáról, nekikoccant a betonfalnak, és vélhetően a Benetton felfüggesztése is megsérült. A következő kanyarban Hill bevetődött Schumacher mellé, riválisa azonban rázárta az ajtót, és összeütköztek.

A Benetton a levegőbe emelkedett, majd a gumibálák közé csúszott. Ugyanakkor a találkozás közben a Williams egyik lengőkarja is megsérült, és a brit is kénytelen volt feladni a küzdelmet. A bajnoki címet mindezek után Schumacher szerezte meg.

A német három évvel később egy nagyon hasonló manővert kísérelt meg Jacques Villeneuve ellen. A jerezi Dry Sac kanyar féktávján a Williams pilótája beszúrt a Ferrari versenyzője mellé, aki ráhúzta a kormányt, és nekiütközött Villeneuve-nek.

Schumacher a kavicságyba csúszott, ám a kanadai tovább tudott menni, és végül a harmadik helyen célba érve megszerezte a világbajnoki elsőséget. A futamot követően az FIA szándékosnak ítélte a németet manőverét, amiért a teljes 1997-es szezonból kizárták.

Kilenc év telt el, és Schumacher újfent sportszerűtlen húzással próbált ellenfele fölé kerekedni, miközben Fernando Alonsóval harcolt a 2006-os vb-címért. Annak érdekében, hogy a spanyolnak esélye se legyen az első rajtsorba kvalifikálnia magát a Monacói Nagydíjon, a német leparkolta autóját a Rascasse kanyar kijáratánál, ezzel tönkretéve Alonso utolsó gyors körét. Schumacher állította, hogy egyszerűen elfékezte magát, ám az FIA úgy ítélte meg, szándékos megmozdulásról van szó, hogy Schumacher ezzel biztosítsa be magának a pole pozíciót azon a pályán, ahol szinte lehetetlen előzni. Az esetért a németet a rajtrács végére száműzték. A felügyelők szerint az „elfékezés” akkor történt, amikor Schumacher már mindössze 15 kilométer/órával haladt.

Következő
Darren Heath/Getty Images