6. 2001 BMW M3 GTR
Bár a BMW E46 M3 sorhatos motorja egy valódi mestermű, ám ahhoz egyértelműen kevés volt, hogy sikereket érhessen el az amerikai Le Mans sorozatban (ALMS). A bajor gyártónak végül azt sikerült kitalálnia, hogy az eredeti motort egy 500 lóerős V8-asra cseréli, amivel megszületett az M3 GTR. Annak érdekében, hogy a BMW megfeleljen a homologizációs szabályoknak, elkészített 10 darabot a GTR-ből, melyeket csillagászati, 250 ezer dolláros áron kínált.
Egyértelmű volt, hogy szándékosan kértek irreálisan magas összeget – a BMW-nek esze ágában sem volt kiadni a kezéből a kocsikat. A németek számítása azonban bejött, az ALMS megadta a rajtengedélyt a GTR-nek, amely végül a 10 futamból hetet meg is nyert.
Valószínűleg a Porsche lobbijának köszönhetően a 2002-es idényre módosítottak a szabályokon, és a homologizációhoz 100 utcai autót és 1000 darab motort kellett legyártani. Egy ekkora beruházást a BMW már nem akart bevállalni, így nyugdíjazták a GTR-t.
Stars, stripes and driving pleasure: the 2001 Petit Le Mans winning #BMW #M3 GTR. pic.twitter.com/mFWPbGTW9n
— BMW (@BMW) July 19, 2016