BMW 7-es széria (E38)
A fenn említett A8-as Audi pontosan amiatt jött létre, hogy a vetélytárs Mercedes és BMW modellekkel felvegye a versenyt. A BMW 1994-ben szintén átdolgozta palettáját és új generációt mutatott be híres szedán vonalának, a 7-es szériának. A harmadik generációs 7-es BMW az E38 kódot kapta, és 2001-ig gyártották.
A BMW tervezői már 1988-ban nekiláttak a modell rajzainak. 1991 februárjában bólintottak rá a vezetők, hogy 1994-től kerüljön gyártásba az új modell, az év végén pedig meg is kezdődött az első példányok eladása.
Összesen valamivel több mint 340 ezer harmadik generációs 7-es BMW készült, és a gyártó igyekezett a zászlóshajót a lehető legtöbb extrával felszerelni. Kipörgésgátló, menetstabilizátor, fényszóró-törlők és automatikusan állítható xenonos fényszórók kerültek a modellbe, vagyis a legjobbnak számító biztonsági felszerelések.
Emellett parkolást segítő érzékelők, fűthető és automatikusan csukódó tükrök, motoros napfénytető, esőérzékelő ablaktörlők és elektromosan állítható vezetőülés is opcionálisan kérhető volt az autóba. Az E38 volt az első európai modell is, amelyben volt beépített GPS, amit a BMW a Philips márkával közösen fejlesztett.
A harmadik generációs 7-es széria 1994-ben még nem volt elérhető dízelmotorral, csak két benzinessel. A kisebb a 3,0 literes, V8-as M60-as motor volt, ami a 730i és 730iL modellekbe került. A nagyobb 4,0 literes volt, szintén V8-as, ez nevéből adódóan a 740i és 740iL modellvariánsokba került. A kisebb motor 215, a nagyobb 282 lóerőre volt képes.
