2024. január 12. | 13:49

Opel Tigra

Következő

Következzen egy kisautó, amelyről lerí, hogy az 1990-es évek szülötte. Az ezredforduló közeledtével az autógyártók igyekeztek minél érdekesebb kisautókat gyártani, amelyek egyrészt jó fogyasztást, könnyű manőverezést biztosítottak, de mellette nagyon szórakoztatóak is voltak, ezzel a fiatalokat célozták meg. Ilyen volt a Ford Ka vagy a Suzuki X-90. A General Motors alá tartozó Opel is hasonló ötlettel állt elő: ez volt az Opel Tigra.

A 2+2 üléses, a második generációs Corsa alapjaira épülő, és annak némileg formáját átvevő kupé a GM spanyolországi gyárában készült és a cég azt remélte, hogy rengeteget adhat el belőle az európai kontinensen. A GM annyira biztos volt a dolgában, hogy egy ideig azt is fontolgatta, hogy a haldokló Pontiac név alatt az Egyesült Államokba is importálja a Tigrát, de végül úgy döntöttek, az autó túl kicsi lenne az amerikai igényeknek, így ez a terv nem valósult meg.

Bár hasonlít a Corsára, semmilyen kasztni elemen nem osztozkodik vele a Tigra, a műszerfal és a motor legtöbb alkatrésze az egyedüli közös szervek a két autóban. A GM egy teljesen önálló járművet akart létrehozni, és a 2+2 üléses megoldást választotta, viszont a hátul helyet foglalók a kupé elrendezés miatt csak nagyon szűkösen férnek el.

A Tigra két benzines motorral került forgalomba, mindkettő a GM Ecotec motorjai közé tartozott. A kisebb, belépő szintű 1,4 literes 89 lóerős volt, a nagyobb pedig 1,6 literes, 105 lóerős. Utóbbit a Corsa GSi és Sport modellektől vették át. Mindkét motor 16 szelepes, DOHC motor volt, elektronikus befecskendezéssel. Az alap egy ötsebességes, manuális váltó volt, de a kisebb motorváltozatot négysebességes automatával is lehetett kérni, de ezt csak 1995-től.

Az 1,6 literes, nagyobb motorral 10,5 másodperc alatt tudott 0-ról 100 km/órás sebességre gyorsulni, végsebessége 203 km/óra volt, amivel lekörözte a Corsa GSi modellt. Az 1,4-es motor valamivel szerényebben teljesített, ezzel 14 másodpercre volt szüksége, hogy álló helyzetből 100 km/órás sebességig jusson, a maximális tempója 182 km/óráig tartott.

Bár az Államokba nem jutott ki, megszokott, költséghatékony módszerrel a GM egyes régiókban Vauxhall, Dél-Amerikában pedig Chevrolet név alatt forgalmazta a kisautót, hogy minél több vásárlót nyerjen meg az ismertebb márkanevekkel.

A Tigra 2004-ben visszatért, első generációja, vagyis a Tigra A viszont szerintem érdekesebb és aranyosabb kisautó, amiből nem sok szaladgál már az utcán. Viszont éppen ezért remek lehetőség lehet annak, aki arra vállalkozik, hogy egy példányt OT-vizsgára készítsen fel, ugyanis kitűnő projekt lehet.

Következő
Nyitókép: BMW