2023. június 02. | 13:46

Eleve furcsa volt egy kisbusztól, hogy csak öt üléses, de most itt a hosszított verzió.

Amikor megjelent a Volkswagen ID. Buzz, akkor mindenki vett egy nagy levegőt és kerek szemekkel figyelte a modellt. Elég megosztó lett, mert egyesek szerint egy céltalan csúfság, mások viszont nagyon szeretik.

Az sokakat meglepett, hogy egy ilyen busz méretű elektromos eszközben csak két üléssor van, pedig néha ennél kisebb modelleknél is van három. Sima személyautós tulajdonságokkal rendelkezett, tehát elöl két, hátul három ülése volt.

Viszont ezzel csak előmelegítette a terepet a Volkswagen az LWB, tehát a long wheelbase kivitelnek. Ennek tengelytávja a sima ID. Buzzéhoz képest 25 centit nőtt, így pedig simán elfér benne egy harmadik üléssor is. Az elektromos kisbusz teljes hossza 4962 mm-re nő az eddigi 4712 helyett.

Az érdekesség ezzel kapcsolatban, hogy a fotók alapján lesz 6 és 7 személyes kivitele is. Álltalában kényelmesebb prémium buszokban megszokott 2-2-2 ülés elhelyezése a három sorban, viszont a családi egyterűekből ismert 2-3-2 elrendezés is elérhető lesz.

A beltérben is érkezik némi frissítés, hiszen egy friss operációs rendszert és head-up displayt is kap az új elektromos busz. Emellett ez a modell büszkélkedhet majd a Volkswagen eddigi legnagyobb panorámatetőjével, amely másfél négyzetméter lesz. Emellett pedig gombnyomásra homályosítható üveget építenek majd be, mint például a Mustang Mach-E GT-be.

Megjelenik az új, 286 lóerős (210 kW) kivitel hátsókerékhajtással. Ez akár már 7,9 másodperc alatt is elérheti a 100 km/órát álló helyzetből és végsebessége elektronikusan szabályozott 160 km/óra, ami elég egy ilyen busznak.

De ez még mindig semmi, hiszen az ID.5-höz hasonlóan ez a Volkswagen modell is kap egy GTX változatot, amely a csúcsmodell lesz. Ez már két villanymotorral valósít meg összkerékhajtást és 339 lóerőt (250 kW). Ezzel akár 6,4 másodperc alatt is meglesz a 0-100, hisz az nagyon fontos egy ilyen busznál...

Ennél viszont sokkal értelmesebb és fontosabb adat, hogy az akkucsomag mérete is nőni fog. Hiszen nőtt a tengelytáv, nagyobb pakk fér a padlóba. Bár hatótávot nem közöltek egyelőre, az eddigi nettó 77-ről 85 kWh-ra nő az akkumulátor kapacitása, ami több kilométert ígér, bár maga a jármű is nehezebb lesz, főleg a GTX kivitel.

Az ID. Buzz nem csak azért fontos, mert a Volkswagen a buszos vonalát is elektrifikálni tervezi, hanem mert ezzel a modellel tér vissza amerikába a T-család. Hiszen már 20 évvel ezelőtt a T4-gyel ott lezárult a sor, és csak az olyan klasszikusok maradtak a rajongóknak, mint a T1, T2, T3.

Ezekkel összefűzve hamarosan Amerika legnagyobb Volkswagenes busztalálkozóján fogják bemutatni az ID. Buzz LWB-t, amit akár online is követhet majd bárki. Emellett oda 2024 környékén kezdik majd el szállítani az első darabokat, hasonlóan, mint az európai piacon. Persze a szállítás ide valamivel könnyebb lesz, mert ahogy a legtöbb Volkswagen busz, az ID. Buzz is a márka hannoveri gyárában készül majd.

Volkswagen

Volkswagen