Lassan már nem is maradt olyan autógyártó, amely ne jelentette volna be, vagy ne tervezné modelljeinek a teljes vagy részleges villanyosítását. A Fiat most azt a tényt karolja fel, miszerint a koronavírus-járvány ideje alatt, amikor szinte senki nem ült autóba, hatalmas változás történt a levegőminőség tekintetében. Szerintük nem csak akkor érdemelné meg az emberiség a tiszta és szmogmentes levegőt, ha vírushelyzet van.

Abarth Fiat 500

Oliver Francois, a Fiat vezérigazgatója elmagyarázza, hogy a zöld mozgalom mily módon illeszkedik a Fiathoz, és hogy ehhez igazán nem kell újra feltalálni a márkát. Az olasz gyártónak a már kereskedelmi forgalomban is kapható Fiat 500e mellett van egy sor könnyű haszongépjárműve is, amelyeket villanyosítani fog, mint például az e-Ducato kisteherautó. A cég azt is tervezi, hogy 2022-től hidrogén üzemanyagcellákat fog használni. Francois még az Abarthot, amelynek teljes elektromosítását 2024-re tervezik.

Európában a Fiat 2025 és 2030 között szeretne átállni a teljes villanyosításra, amilyen gyorsan csak lehet. Francois a Fiat 2019-es Genfi Autószalonon bemutatott CentoVenti elnevezésű tanulmányautóját emeli ki bizonyítékként, ami tökéletesen megtestesíti a gyártó elképzelését a jövő városi közlekedését illetően, előtérbe helyezve a környezetbarát autózást. A vállalat 120. évfordulója alkalmából készült EV testreszabható és frissíthető akkumulátorcsomagokkal érkezett, az alapmodell 100 kilométeres hatótávval bírt.

A Stellantis cégcsoport összes márkájának megvan a maga irányelve, a Fiat szerint „csak akkor zöld, ha az mindenki számára zöld”. Lehetünk ugyan cinikusak ezzel kapcsolatosan, de a Fiat valóban rendelkezik az összes olyan adottsággal, ami elengedhetetlen ahhoz, hogy olcsó villanyautókat biztosítson mindenki számára.