Egy tipikus, Európában forgalmazott kishaszongépjárművet szinte el sem lehet képzelni dízelmotor nélkül, és a szegmensben leginkább olyan modellek képviseltetik magunkat, mint a Volkswagen Caddy, a Renault Kangoo vagy a Peugeot Partner. A Citroën ebben a kategóriában a Berlingóval van jelen, de mostantól már egy teljesen más jellegű kisáruszállítót is kínálni fog.

Ez pedig nem más, mint a My Ami Cargo. Ahogy az elnevezése is utal rá, ez a modell a szappantartó méretű Ami elektromos városi kisautó áruszállításra kitalált verziója.

Citroën My Ami Cargo szemből, menet közben

Technikailag nem tekinthető teljes értékű autónak, mivel ez valójában egy mopedautó, ugyanis az akkumulátor nélkül a súlya nem haladja meg a 425 kilogrammot. Az apró igáslóban is egy 5,5 kilowattórás lítium-ion akkumulátorcsomag dolgozik. Ez biztosítja a szükséges energiát az elképesztő, 8(!) lóerős teljesítménnyel rendelkező villanymotor számára. Vagy úgy is nézhetjük, hogy egy lóerővel kevesebb, mint az 1948-ban bemutatott Citroën 2CV, vagyis a kacsa.

A francia gyártó EV-je ideális a zsúfolt városi környezetben törétnő manőverezésre, mivel csak 2,41 méter hosszú, 1,39 méter széles és 1,52 méter magas, és csupán 7,2 méteres fordulókörrel rendelkezik. Magától értetődik, hogy a My Ami Cargót kicsi és könnyű csomagok szállítására fejlesztették ki. A maximális teherbírása 140 kilogramm, csomagtere 260 literes, ám ha a miniatűr utastérben rendelkezésre álló tárolási kapacitást is kihasználjuk, akár 400 litert is megtölthetünk csomagokkal.

Citroën My Ami Cargo hátulról

A legfőbb különbség a hagyományos kivitelű Ami és a kisáruszállító verzió között az, hogy utóbbi modellben nincs utasülés. Az így felszabaduló helyre a Citroën egy hétrészes polipropilén modult épített be, amely különféle apróbb tárgyak tárolására és szállítására szolgál. Annak érdekében, hogy a My Ami Cargo a lehető legsokoldalúbb felhasználást biztosítsa, két irányban állítható padlót kapott. A mopedautóban emellett egy moduláris polc, illetve egy függőleges elválasztóelem is található a sofőr és a raktér között.

Hagyományos aljzatról három óráig tart teljesen feltölteni az akkumulátort, és cserébe 75 kilométeres hatótáv áll a felhasználó rendelkezésére. A Citroën meglátása szerint mindez ideálissá teszi a mindennapos használatra a legtöbb városi környezetben.

A My Ami Cargo alapára 6490 euróról (aktuális árfolyamon számolva 2,3 millió forintról) indul hazájában, Franciaországban, míg a modell értékesítése a hírek szerint júniusban kezdődik.

Citroën My Ami Cargo oldalról, nyitott ajtóval