2021. május 07. | 14:34

Az ideális megoldás könnyű csomagok fuvarozására zsúfolt városi környezetben?

Egy tipikus, Európában forgalmazott kishaszongépjárművet szinte el sem lehet képzelni dízelmotor nélkül, és a szegmensben leginkább olyan modellek képviseltetik magunkat, mint a Volkswagen Caddy, a Renault Kangoo vagy a Peugeot Partner. A Citroën ebben a kategóriában a Berlingóval van jelen, de mostantól már egy teljesen más jellegű kisáruszállítót is kínálni fog.

Ez pedig nem más, mint a My Ami Cargo. Ahogy az elnevezése is utal rá, ez a modell a szappantartó méretű Ami elektromos városi kisautó áruszállításra kitalált verziója.

Technikailag nem tekinthető teljes értékű autónak, mivel ez valójában egy mopedautó, ugyanis az akkumulátor nélkül a súlya nem haladja meg a 425 kilogrammot. Az apró igáslóban is egy 5,5 kilowattórás lítium-ion akkumulátorcsomag dolgozik. Ez biztosítja a szükséges energiát az elképesztő, 8(!) lóerős teljesítménnyel rendelkező villanymotor számára. Vagy úgy is nézhetjük, hogy egy lóerővel kevesebb, mint az 1948-ban bemutatott Citroën 2CV, vagyis a kacsa.

A francia gyártó EV-je ideális a zsúfolt városi környezetben törétnő manőverezésre, mivel csak 2,41 méter hosszú, 1,39 méter széles és 1,52 méter magas, és csupán 7,2 méteres fordulókörrel rendelkezik. Magától értetődik, hogy a My Ami Cargót kicsi és könnyű csomagok szállítására fejlesztették ki. A maximális teherbírása 140 kilogramm, csomagtere 260 literes, ám ha a miniatűr utastérben rendelkezésre álló tárolási kapacitást is kihasználjuk, akár 400 litert is megtölthetünk csomagokkal.

A legfőbb különbség a hagyományos kivitelű Ami és a kisáruszállító verzió között az, hogy utóbbi modellben nincs utasülés. Az így felszabaduló helyre a Citroën egy hétrészes polipropilén modult épített be, amely különféle apróbb tárgyak tárolására és szállítására szolgál. Annak érdekében, hogy a My Ami Cargo a lehető legsokoldalúbb felhasználást biztosítsa, két irányban állítható padlót kapott. A mopedautóban emellett egy moduláris polc, illetve egy függőleges elválasztóelem is található a sofőr és a raktér között.

Hagyományos aljzatról három óráig tart teljesen feltölteni az akkumulátort, és cserébe 75 kilométeres hatótáv áll a felhasználó rendelkezésére. A Citroën meglátása szerint mindez ideálissá teszi a mindennapos használatra a legtöbb városi környezetben.

A My Ami Cargo alapára 6490 euróról (aktuális árfolyamon számolva 2,3 millió forintról) indul hazájában, Franciaországban, míg a modell értékesítése a hírek szerint júniusban kezdődik.