A német elektromobilitási startup, az E-Legend – igen, ezen a néven a Peugeot is készített egy meseszép tanulmányautót – a 2021-es Müncheni Autószalonon mutatta be a legendás Audi Quattro S1 raliautó által ihletett, EL1 névre keresztelt koncepcióját, ám a cég máris egy új projekten dolgozik, amely az EL1 műszaki alapjait felhasználva a B-csoportos rali-világbajnokság előtt tiszteleg.

Az EL1 karbonszálas alvázát, felfüggesztését és elektromos hajtásláncát is úgy tervezték, hogy egyetlen, összetartozó egységet alkosson – árulta el Marcus Holzinger, az E-Legend főtervezője. Ez azt jelenti, hogy más karosszéria is könnyedén integrálható vele, az architektúra elég rugalmas ahhoz, hogy akár kissé eltérő tengelytávokat is lehetővé tegyen.

„Az EL1-gyel az Audi Quattro S1-et értelmeztük újra, de ez az autó a jövőben valami egész más formában is megjelenhet majd. Ez csupán a kiindulópont” – nyilatkozta Holzinger az Autocarnak.

Ha inspirációra van szükség, a B-csoport nem szűkölködik legendás modellekben. A Lancia Delta S4, a Lancia 037 és a Ford RS200 is azon autók között szerepel, melyekkel Holzinger örömmel bővítené az E-Legend portfólióját. A szakember azt is elmondta, ebben a kérdésben a döntő tényezőt minden bizonnyal a potenciális vásárlók vágyai jelentik majd.

Az azonban egy pillanatig sem volt kérdés, hogy a cég első autója a Quattro lesz, hiszen Holzinger apja maga is részt vett az eredeti, 1984-es autó megtervezésében.

E-Legend EL1 szemből

Az EL1-ben egy T-alakú, 90 kilowattórás kapacitású akkumulátorcsomag látja el árammal a három villanymotort, egyet az első tengelyen, kettőt pedig a hátsón. Ezek együttesen adják le a 816 lóerős teljesítményt. A németek által közzétett információk alapján a villanyautó mintegy 400 kilométert képes megtenni egyetlen feltöltéssel, a 0-100-as sprintideje 2,8 másodperc, a végsebessége pedig 255 kilométer/óra.Holzinger azt is elárulta, a jövőben az E-Legend autónak menettulajdonságait minél inkább a kiindulási alapot jelentő modellhez fogják igazítani.

„Szoros kapcsolatban állok az Audi tervezési részlegével, és egyáltalán nem bánják, hogy hozzányúltunk az autóhoz. Valójában nagyon tetszik nekik a végeredmény. Egy nagyon progresszív és futurisztikus stratégiával rendelkeznek, amelyben nincs helye a retró dizájnnak” – tette hozzá Holzinger, aki mielőtt belevágott volna az E-Legend projektbe, a Volkswagennek dolgozott dizánjerként.

Az E-Legend megerősítette, hogy rendelkezik a szükséges forrásokkal ahhoz, hogy piacra dobják az EL1, amiből a tervek szerint mindössze 30 darab fog készülni. A villanyautó darabjáért mintegy 890 ezer eurót (aktuális árfolyamon átváltva 316 millió forintot) kérnek, ám ez az összeg még nem tartalmazza a különféle adókat.

A legfrissebb hírek szerint az EL1 prototípusának gyártása már el is kezdődött, az első ügyfél pedig 2023 végén veheti majd át az autóját.

E-Legend EL1 hátulról