Felpörgeti a német kormányzat az elektromobilitás kiszolgálását, rengeteg új villanyautó-töltő lesz az országban.
Elfogadjuk vagy sem, a villanyautózás egyik legnagyobb problémája még mindig az a bizonyos hatótáv, amelyben a töltési infrastruktúra hiányosságai is közrejátszanak. Magyarországon is van még mit fejleszteni ezen a téren, de egy horvátországi kiruccanás során szintén érhetnek meglepetések, amikor az előre eltervezett töltőállomásokon hosszú sorokban várnak az emberek az áramra.
A németeknél most új sebességi fokozatba kapcsolnak ezen a téren, hiszen Olaf Scholz kancellár a Müncheni Autószalonon bejelentette, hogy a benzinkutakat elektromosautó-töltők telepítésére kötelezik majd.
Hamarosan bemutatnak egy törvénytervezetet, amelyben a töltőállomások 80 százalékát arra köteleznék, hogy szereljék fel azokat legalább 150 kilowattos elektromosautó-töltővel. Scholz hozzátette, hogy a közlekedés egyetemes emberi szükséglet, de szerinte a jövőben úgy kell közlekedni, hogy ne károsítsuk a bolygónkat és a környezetet.
Szerinte a mobilitás iránt növekvő igényt fenntartható kínálatal kell kielégíteni. A fejlesztések azt mutatják, hogy az emberi leleményesség révén a szakma meg tudja oldani a feladatot, ez pedig korunk egyik legbátorítóbb üzenete.
Az Autószalonon egyébként rekordmennyiségű kínai cég volt jelen, amelyekkel kapcsolatban Scholz jelezte, ő nem aggódik a német autóipar miatt, hiszen a '80-as években sem tartottak attól, hogy a japán autógyártók letarolják a piacot. Volt már hasonló helyzet a feltörekvő dél-koreai autógyártókkal, de szerinte a német ipar versenyképessége most is vitán felül áll.
Erre Hildegard Müller, a VDA elnöke azonban azt reagálta, hogy a német ipar elvesztette versenyképességét a drága energia, a magas adó- és járulékterhek, valamint a túlzott szabályozások miatt.