Több mint két év telt el azóta, hogy a Pininfarina Battista bemutatkozott a Genfi Autószalonon, ám végre lehullt a lepel a hipersportautó sorozatgyártásra szánt változatáról.

A Battista „a valaha volt legerősebb, utcai használatra is alkalmas olasz autó”, amely olyan ellenfelek ellen kell helytállnia az egyre versenyképesebb hiper-EV szegmensben, mint a Rimac Nevera és a Lotus Evija.

A korábbi ígéreteknek megfelelően a torinói cég autója 1904 lóerős teljesítmény és 2300 newtonméter forgatónyomaték leadására képes, köszönhetően a négy villanymotorral rendelkező hajtásláncnak, mely szoros kapcsolatban áll a Rimac által is használt megoldással. Mindezek fényében nem meglepő, hogy az autó elképesztő teljesítménymutatókat produkál: álló helyzetből kevesebb mint 2 másodperc alatt képes 100 kilométer/órás tempóra gyorsítani, a végsebessége pedig 350 kilométer/óra. A 120 kilowattórás akkumulátorcsomag egyetlen feltöltéssel 450 kilométeres hatótáv megtételére elegendő energiát biztosít. Ez nagyságrendileg annyi, mintha Debrecenből elautóznánk Keszthelyre.

A külső és a belső dizájn is változatlan maradt, akárcsak az olaszok azon törekvése, hogy a vezetői élmény, a csúcssebességet, és a hosszú hatótávot helyezzék előtérbe.

Pininfarina Battista szemből, menet közben

Pininfarina Battista hátulról, menet közben

Mivel az Automobili Pininfarina is részt vesz a Monterey Car Week fesztiválon, ezt az alkalmat kihasználva az olaszok első ízben mutatták meg a nagyközönségnek az exkluzív Battista Anniversariót. A Pininfarina mindössze 150 darab Battista modell gyártását tervezi, amelyek közül csupán öt darab kapja meg az Anniversario csomagot.

Az Anniversario egy egyedi „Furiosa” stíluscsomag, amely az aerodinamikai hatékonyságot előtérbe helyezésével, valamint a kéttónusú fényezéssel igyekszik méltó módon megünnepelni a Pininfarina 90. születésnapját. Az erőt ugyanaz a négymotoros hajtáslánc fogja biztosítani, mint a sima Battista esetében is.

Per Svantesson, az Automobili Pininfarina vezérigazgatója elmondta, a Battista egy rendkívül fontos, új fejezet kezdetét jelenti a cég történetében, amely a luxus szépségére, a fenntartható jövőre és a Pininfarina design örökségére helyezi a hangsúlyt.

A Battista egyike azoknak az elképesztő teljesítményű elektromos hipersportkocsiknak, amelyek gyártása a következő hónapokban kezdődik. Az év elején mutatták be a horvát Rimac által készített Nevera sorozatgyártásra kész prototípusát, amelynek hajtáslánca számos közös elemen osztozik a Battistával, valamint a hírek szerint a hasonlóan erős Lotus Evija gyártása is elkezdődhet, még az idei év vége előtt.

RImac Nevera szemből, menet közben
Rimac Nevera

Lotus Evija szemből, driftelés közben
Lotus Evija