Nincs új a nap alatt, ahogy a Stellantis-csoport más márkái, úgy a Fiat is megkapta azt a technikát, amit a PSA fejlesztett ki. Így a Fiat Ulysse kisbuszként, tisztán elektromos változatban tért vissza a piacra. Egyeseknek talán meglepő, de a Fiat már több mint tíz éve nem kínál haszonjárműből átalakított személyszállító kisbuszt. A Fiat-Chrysler egyesülése a francia PSA-csoporttal azonban utat nyitott a technikai hozzáféréshez.

Fiat E-Ulysse
Forrás: Fiat

Így lett például a Peugeot Expert furgonból Opel Vivaro, vagy most Fiat e-Ulysse. Az olaszoknak volt már korábban ilyen nevű autójuk a ’90-es, 2000-es években, de akkor a márka egyterűjét hívták így, most pedig a személyszállító kisbusz kapta meg a nevet, ami tulajdonképpen egy kicsit átalakított és átemblémázott Peugeot e-Traveller.

A Fiat Ullysse személyszállító most új külsővel és teljesen elektromos hajtáslánccal tér vissza. Az új 500e után ez a Fiat második, kifejezetten elektromos meghajtású modellje, és akárcsak a városi kisautó, az e-Ulysse is elsősorban városi használatra készült leginkább. A modellt kétféle akkumulátorral kínálják, 50 vagy 75 kWh-t, a WLTP-ciklusban mért maximális hatótávolság pedig 330 kilométer.

Fiat E-Ulysse
Forrás: Fiat

Az alapfelszereltséghez tartozó, 100 kW-os gyorstöltő rendszer 45 perc alatt 80 százalékos töltöttséget képes elérni. Az e-Ulysse villanymotorja 136 lóerős (101 kilowatt) és 260 newtonméter nyomatékú. A Fiat nem közölt gyorsulási adatot, de a végsebessége 130 km/h.

Fiat E-Ulysse
Forrás: Fiat

A gyártó szerint taxiszolgáltatók, szállodák vagy más flottatársaságok lehetnek azok, amelyek ezt a kisbuszt választják. A Lounge felszereltségben, a hét személyes e-Ulysse második sora a harmadikkal szemben van, és a kettő között egy lehajtható asztal is található, ezért a Fiat ezt a kivitelt „nappali" változatnak nevezi, vagyis amolyan tárgyalóbusz. A panoráma tetős nyolcszemélyesben a második sorban csak két ülés van.

Fiat E-Ulysse
Forrás: Fiat

De létezik belőle kilencszemélyes is. A középső és a hátsó ülések sínekre vannak szerelve a könnyű elhelyezés és eltávolítás érdekében, de teltháznál is van 4200 liternyi rakodótér. Ha a nyújtott hosszúságú Long változatot választjuk, akkor ez 4900 liter. Az új Fiat e-Ulysse árát még nem közölték, de a kisbusz 2022 májusi érkezésérekor már ismert lesz.