2021. május 05. | 11:54

A belső égésű motor helyére egy Nissan Leaf elektromos hajtáslánca került.

Manapság a Mercedes-Benz kínálatában szereplő modellek többségével, ha nem is mindegyikkel, kapcsolatban az embereknek az egyik kimondott/kimondatlan elvárása az, hogy sportos vezetési élményt nyújtsanak. Agresszív megjelenésüknek köszönhetően szinte süt róluk a gépháztető alatt szunnyadó erő, és akkor még egy szót sem ejtettünk a dedikált „sport” fokozatról a választható vezetési módok között. Pedig alig néhány évtizeddel ezelőtt a Mercedesnek csak egyetlen célja volt: az, hogy elképesztően kényelmes luxusjárműveket készítsen. Ez az 1972-es 280SE ennek a filozófiának a tökéletes iskolapéldája, amelyet úgy alakítottak át, hogy elektromos áram hajtsa.

Az akkumulátorcsomag és a hajtáslánc egy 2013-as Nissan Leafből származik, ami elsőre talán túlzottan is szerénynek tűnő teljesítményt sugall, ám ne feledjünk, hogy ennek az autónak egy pillanatig sem az volt a célja, hogy sebességével nyűgözze le az embereket.

Azonban ha mégis fontos szempont a sebesség, a villanyos 280SE-nek nincs oka szégyenkezni, ugyanis 9,1 másodperc alatt képes álló helyzetből 100 kilométer/órás tempóra gyorsulni. Ez ugyan a közelében sincs egy sportkocsi vagy egy Tesla tempójának, de megegyezik az eredeti változat sprintidejével.

Az utastér kialakítása azonban megkérdőjelezhető. Különösen a kormány, aminek a felső részét egyszerűen levágták, így most úgy néz ki, mint az új Tesla Model S-ben bemutatott szarvkormány és egy hagyományos kormánykerék szerelemgyereke. Az azonban elismerésre méltó, ahogy az összes modern technológiai megoldást sikerült integrálni. Ilyen például a digitális műszeregység, az információs és szórakoztató rendszer, a tempomat, az elektromos ablakemelő. Biztonsági szempontból is sikerült előrelépést elérni, így most már légzsák, ABS, szervokormány és tolatókamera is megtalálható a repertoárban. Egy közel 50 éves autóban meglehetősen tájidegenül hat, és nem is feltétlenül a legszebbre sikerült a kivitelezés, de az igyekezetért határozottan jár a piros pont.

Mindettől függetlenül az autó megőrizte klasszikus megjelenését. Az elektromos hajtáslánc a belső égésű motor helyére került, az új futómű pedig kívülről nem is látható. Az egyik legötletesebb megoldás pedig az, hogy a töltőport teljesen rejtve, a hátsó rendszámtábla mögött kapott helyet. Kívülről az egyetlen árulkodó jel, hogy ez nem egy szokványos 280SE-vel van dolgunk, az a csomagtartón elhelyezett „all electric” felirat és a motorzaj teljes hiánya.

Elektromos autót vásárolnál? Ne habozz tovább, és keresd fel a Magyar Autókereskedőház Zrt. kollégáit telefonon (+36203663447) vagy e-mailben!