2021. április 30. | 15:40

A személyszállító furgon a Cybertruck mellett készülne a Giga Texasban.

Egyre inkább fokozódik a helyzet a Tesla háza táján: jelen pillanatban is épül két vadonatúj gyára, a Giga Berlin, illetve a Giga Texas, minden előzetes várakozást felülmúlva egy rendkívül sikeres 2021 első negyedévet tudhat maga mögött, és minden eddiginél komolyabb kereslet mutatkozik az elektromos autói iránt világszerte. Emellett a kaliforniai vállalat vezérigazgatója, Elon Musk kijelentette, meglátása szerint 2022-re a Model Y lesz a világ legkelendőbb járműve.

Igazán nem rossz egy olyan cégtől, amely mindössze 18 éve létezik, és jelenleg a világ legértékesebb autógyártójának számít, hiszen aktuálisan 700 milliárd dolláros piaci értékkel rendelkezik, szemben a második helyen álló Toyota 250 milliárd dolláros értékével.

Amint végre a Cybertruck és a második generációs Roadster gyártása is megkezdődik, a Tesla egy szinte teljesnek mondható, minden szükségletet kielégítő személygépjármű-palettával fog rendelkezni. És hogy miért csak „szinte”? Mert egy szegmens még mindig hiányzik a kínálatból, ami nem más, mint egy kisteherautó.

Pontosabban egy személyszállító kisbusz. Azt már majdnem egy éve tudni lehet, hogy a Tesla megkezdte a munkát egy áruszállító furgonon elkészítésén, de Musk azon vágyának is hangot adott már korábban, hogy piacra dobjon egy teljesen elektromos kisbuszt is. A Palo Altó-i cég pedig a jelek szerint éppen ezen dolgozik.

Az IHS Markit által közzétett iparági jelentés tanúsága szerint a Tesla kisbusza 2026 végén debütál és a Cybertruck modellel együtt az austini gyárban készül majd. A kaliforniai gyártó hivatalosan egyelőre nem erősítette meg a felröppent híreket, ám az IHS Markit előrejelzései rendszerint meglehetősen pontosnak szoktak bizonyulni a jövőbeli modellek érkezését illetően.

A CarBuzz már látványterveket is készített arról, hogyan is nézhet majd ki a 2026-os Tesla Cybervan, az inspirációt pedig egyértelműen a cég rendkívül megosztó elektromos pickupjának dizájnja jelentette. Ez nem feltétlenül jelent rosszat, ugyanis Musk – az eddigi gyakorlatot figyelembe véve – biztosan el akarja kerülni, hogy egy hagyományos megjelenésű kisbuszt dobjanak piacra. Az egyik legfontosabb cél az utastérben, valamint a raktérben rendelkezésre álló hely maximalizálása lesz, ami nem okozhat problémát az alvázba integrált akkumulátorcsomagnak, valamint a hosszú tengelytávnak köszönhetően.

A tolóajtók és a harmadik üléssor egy minifurgon nélkülözhetetlen elemei, bár a Model X sirályszárnyas ajtaja fantasztikusan néz ki, de a használat során azért okozhat némi problémát. A lapos tető további bónuszt jelenthet, mivel lehetőséget biztosít a tulajdonosoknak, hogy akár több tetőboxot is felszereljenek, ami családi utazások során roppant hasznos lehet.

Amennyiben az amerikai vállalat végül valóban egy ehhez hasonló, radikális megjelenés mellett dönt, akkor az összkerékhajtású, 600-650 kilométer környéki hatótávval, dinamikus menettulajdonságokkal és a Teslától megszokott, minimalista utastérrel rendelkező kisbusz jó alaposan felforgathatja a személyszállító furgonok szegmensét.