Az Aston Martin úgy döntött, betekintést enged abba, hogyan is tervezi a márka elektromosítását. Ennek a folyamatnak már néhány éve meg kellett volna kezdődnie a Lagonda, mint tisztán elektromos almárka újjáélesztésével, azonban ez a terv végül nem valósult meg. A brit gyártó villanyosítási törekvéseivel kapcsolatban eddig annyit sikerült véghezvinni, hogy Kínában piacra dobták a mild-hibrid hajtáslánccal szerelt DBX-et.

Az Aston Martin ebbe a koncepcióba szeretne új életet lehelni és jelentősen felgyorsítani a Föld Napján bejelentette új, Racing.Green stratégiájának köszönhetően. A végső cél a szén-dioxid-semlegesség elérése a gyártási folyamatok és ellátási lánc tekintetében. Ha minden a brit cég tervei szerint alakul, ez 2039-ben fog valósággá válni. Ennek eléréséhez az első feladat egy plug-in hibrid modell, a középmotoros Valhalla piacra dobása, amelynek kiszállítása 2024 elején kezdődik.

Aston Martin Valhalla
Kép: Aston Martin

Az első belső égésű motor nélküli Aston Martin várhatóan egy évvel később érkezik, és 2026-ig a vállalat összes modellje elérhetővé válik hibrid vagy tisztán elektromos hajtáslánccal is. Négy évvel később pedig a „GT sportkocsik és SUV-k teljes alapportfóliója” teljesen villanyosított lesz.

Aston Martin DBX
Kép: Aston Martin

Ez egybevág Tobias Moers, a cég vezérigazgatója által korábban tett nyilatkozatokkal, melyekben a szakember kifejtette, 2030-ra a cég teljes éves termelésének mindössze 5 százalékát fogják adni a belső égésű motoros autók, amelyek kizárólag versenypályán lesznek használhatók. Vagyis kevesebb mint nyolc év múlva már nem lehet majd olyan fosszilis üzemanyaggal üzemelő új Aston Martint vásárolni, amivel a közúti forgalomban is lehetne közlekedni.

Érdekesség, hogy a brit vállalat becslései szerint a cég 109 éves története során elkészített mintegy 109 ezer jármű nagyságrendileg 95 százaléka a mai napig közlekedik a világ útjain.

Nyitókép: Aston Martin