2023. március 06. | 11:07

Vélhetően az a cél, hogy egyre kisebb szakadék legyen az elektromos és belső égésű motorral szerelt autók között a rajongók szemében.

Bár a legtöbb autóversenyforma előtt jó bemelegíteni a gumit és erre vannak is megfelelő eszközök, sokan azonban a gumiégetés mellett döntenek, ami bár hatékony, nem biztos, hogy a legjobb megoldás.

Ez a műfaj azonban hamar elhagyta a pályákat és néhányan valamiért abban lelnek örömet, ha ezt az utcán is csinálhatják. Nagyjából annyi értelme van, mint egy koromfelhőt eregető elrontott dízelnek, de annak is van egyfajta rajongótábora.

Előbbi viszont annyira beleégett az amerikai tuningautós kultúrába, hogy a Ford úgy érzi, a villanyautók sem maradhatnak ki a buliból. Ezzel azt akarhatják elérni, hogy kicsit mindenki fejében csökkenjen a távolság az elektromos és a benzinnel, esetleg gázolajjal hajtott autók között.

Ezért nemrég új szabadalmi kérelmet nyújtottak be azzal a rendszerükkel kapcsolatban, amely engedné villanyautóiknak, hogy egy tengelyt lefékezzenek, míg a másikra küldik a hajtást. Összkerekes autóknál ez ráadásul történhet fordítva is, így akár mind a négy gumit be lehet járatni.

Ez még egyszerűbbé tenné a helyzetet, mint a belső égésű motoros autóknál, ahol jellemzően egyszerre állnak a féken és tapossák a gázt. Bár kérdés, hogy nem fog-e esetleg hiányozni a rajongóknak a gumifüst mellől az üvöltő V8 hangja?

A rendszer még fejlesztés alatt áll, de a terveket már beadták az amerikai szabadalmi hatósághoz. Ezekben a tervekben egy gyanúsan Mustang Mach-E formájú autó szerepel, így valószínű, hogy először ehhez érkezik majd az új rendszer, ami egyébként a leírás szerint egy frissítéssel elérhető lesz.

A gyártóknak nem ez az első ilyen kétségbeesett próbálkozása arra, hogy a villanyautót elfogadtassák a kritikus rajongótáborokkal. A Ferrari és a Dodge hanggenerátorokat fejlesztenek villanyautóikhoz, melyekkel valós mechanikai zajokat erősítenének fel, tehát nem csak egy újabb sor hangszóróval készülnek.

Az már más kérdés, hogy a Ford ezen fejlesztése tökéletesen szembemegy a villanyautózás elé eredetileg kitűzött céllal: a környezetvédelemmel. De hát mit számít ez, ha dől a lé?!

Ha pedig érdekelne a Mustang Mach-E, ebben a videóban alaposan leteszteltük a típust.

Ford