Egy szabadalom látott napvilágot, melyben az elektromos autót nem csak egy egyszerű hanggenerátorral tudnák le.
A Ferrari sok másik nagy múltú autógyártóval egyetemben egészen későn száll csak be az elektromos autók piacára. Első elektromos modelljük várhatóan majd csak 2025 körül érkezik, de akkor sem lesz hagyományos.
Mint tudjuk, a Ferrari is tudott izgalmasra faragni egy SUV-t. Várhatóan az elektromos modell esetében is az a cél, hogy valami márkához hűet, de mégis egyedit alkossanak.
Ezzel együtt hisznek a tradíciók fontosságában és azt vallják, hogy a komoly sportautókat akár hang alapján is megkülönböztethetővé kell tenni. Emellett az is fontos elem, hogy egy sportautó használata során az élményhez jelentősen hozzátesz a motor üvöltése.
Ezzel sok másik gyártó is így van, de a szigorodó kibocsátási és környezetvédelmi normák mellett az autók zajkibocsátását is lassan megfojtja rendeletekkel az EU. Ezt a tendenciát pedig sokan ki és bekapcsolható hanggenerátorral vagy nyitható plusz kipufogó szeleppel oldják meg.
A Ferrari esetében viszont a szabadalmi tervek alapján nem ezt az utat kívánják tovább taposni. Nem akarják összekeverni a belső égésű motoros és az elektromos modelleket.
Ennek fényében lehet logikus, hogy nem hanggenerátorról van szó a Carbuzz magazin által észrevett szabadalomban, hanem egy hangfelerősítő rendszerről, mely a hátsó tengelyen helyezkedik el. Ezzel vélhetően valamilyen mechanikai zajt szeretnének élvezeti faktort nyújtó menethanggá alakítani.
Ez nem egyszerű feladat, hiszen a villanymotor egy elég csendes, csupán halk és jellegzetes nyígás hagyja el, de az is elég vérszegény. Ha ennek ellenére mégis kiemelnek belőle valami egyedi mechanikai zajt, akkor igazán érdekes lehet a koncepció.