A Ferrari bejelentette, hogy 2023 és 2026 között 15 új modellt fog piacra dobni. Emellett az olasz gyártó azt is nyilvánosságra hozta, hogy a V12-es motorral hajtott Purosangue SUV-t idén szeptemberben fogják hivatalosan bemutatni, míg az első tisztán elektromos Ferrarit 2025-ben leplezik le. A tervezett időszakban egy hiperautó is érkezni fog.

2026-ra a kínálat 40 százalékát a belső égésű motoros, 60 százalékát pedig hibrid és teljesen elektromos modellek fogják adni. A villanymotorokat házon belül, Maranellóban tervezik, illetve kézzel készítik és szerelik majd össze, hogy egyedülálló vezetési élményt biztosítsanak. A cél az, hogy a Ferrari kínálata 2030-ra 20 százalékban belső égésű motoros, 40 százalékban hibrid, és ugyancsak 40 százalékban tisztán elektromos autókból épüljön fel.

Az első teljesen elektromos Ferrarit 2025-ben mutatják be. A cég központjában kézzel készített akkumulátormodulokat az autók alvázába építik. A fejlesztés során a jármű tömegének csökkentésére, a teljesítmény növelésére és az egyedülálló vezetési élmény megteremtésére kiemelt hangsúlyt fektetnek.

Az alapmodellek – beleértve a Purosangue SUV-t is – a tervek szerint a teljes eladások hozzávetőleg 85 százalékát adják majd. 10 százalékot a Special Series modellek (például a 812 Competizione), 5 százalék pedig az Icona Series – mint a Daytona SP3 – valamint a LaFerrari utódja ad majd.

A motorsportok tekintetében az olaszok közzétettek egy részletfotót a Ferrari LMDH prototípusról, amelynek tesztelése a következő hetekben kezdődik meg, és a tervek szerint ott lesz a 2023-as Le Mans-i 24 órás verseny mezőnyében.

Emellett a Ferrari merész ígéretet tett arra vonatkozóan, hogy gyárainak működését tekintve az évtized végére megvalósítja a szén-dioxid-semlegességet. Ráadásul a cég egy erdőtelepítési projektet is beindít Olaszországban „Bosco Ferrari” néven, azzal a céllal, hogy hozzájáruljanak a helyi levegőminőség javításához.

Nyitókép: Pexels