2022. szeptember 13. | 19:27

Az olaszok összkerekes hobbiterepjáróját V12 hajtja.

Elég csak a keményvonalas sportautógyártókat megnézni és kiderül, a Ferrari egészen sokáig ellenállt a piaci nyomásnak. Egészen 2022-ig kellett várni, hogy bemutassák az első SUV modelljüket, pedig a Porsche például 2002 óta kínálja a Cayenne-t, a Lamborghini 2018 óta az Urust, az Aston Martin pedig 2020 óta a DBX-et. Nem kell nagy piacelemző mágusnak lenni, hogy rájöjjünk, a Ferrrari esetében is húzómodell lesz a Purosangue, de ha már csináltak egy ilyen divatmodellt, igyekeztek mindent beleadni.

 

A legszembetűnőbb látványelem az öngyilkos ajtók, hiszen a hátsó ülésekre hátrafelé nyíló ajtókon át lehet bejutni. A csomagtartó valamivel 470 liter felett van, a tengelytáv pedig kicsivel 3 méter felett (egyébként 4973 mm hosszú, 2028 mm széles és 1589 mm magas). Így kijelenthető, a Purosangue nem egy pici autó, és az eddigi Ferrarikra jellemző helyhiány sem jellemzi.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Ferrari (@ferrari)

A súlyelosztás 49-51 arányú, a motort az első tengely mögé helyezték, erre egy kétsebességes váltó került, így tud fronthajtású is lenni 200 km/órás tempóig, a 8 sebességes automata pedig hátul kapott helyet. Az autó egy 6,5 literes, szívó V12-vel dolgozik, amely 725 lóerőt ad le 7750-es fordulaton, míg a 716 Nm nyomaték 80 százaléka már 2100-tól rendelkezésre áll. A végsebesség 310 km/óra, a 0-100-hoz pedig 3,3 másodpercre van szüksége.

A hírek szerint az ára 390 ezer euró, ez aktuális árfolyamon 155 millió forint.

Forrás és képek: Ferrari