2021. december 06. | 11:29

A négykarikás német márka már benne jár az elektromos forradalomban.

Nagy változás előtt áll az autóipar, az elektromobilitás kérlelhetetlenül kezd utat törni magának, amire azért szépen rá is vannak kényszerítve az autógyártók, komoly politikai nyomás nehezedik rájuk. A túlélés kulcsa az alkalmazkodásban keresendő, az Audi is megkezdte a villanyosítást, a cég vezérigazgatója pedig már fosszilis tüzelőanyagoktól mentes életről ábrándozik.

Markus Duesmann meghívást kapott a Speigel és a BCG által közösen rendezett klímakonferencia panelbeszélgetésére, ahol kijelentette, az éghajlatváltozást a földből kitermelt fosszilis tüzelőanyagok okozzák. Hozzátette, hogy ennek a folyamatnak véget kell vetni, mivel elmondása szerint „fosszilis energiaforrásoktól mentes társadalomra van szükségünk.”

Az Audi éppen ezt próbálja elérni a villanyosítási törekvéseivel, amik persze nem hajthatók végre egyik napról a másikra. A vállalat az év elején jelentette be, hogy 2025-re 20 teljesen elektromos járművet szeretne megjeleníteni a globális kínálatában, 2033 után pedig nem tervez több belső égésű motort gyártani. Ez azt jelenti, hogy a német cég egy ideig azért még rá lesz szorulva a fosszilis üzemanyagokra, beleértve a plug-in hibrideket is.

Duesmann a hibrid modellekről külön is beszélt, kijelentette, hogy azok fogják áthidalni a szakadékot a hagyományos és villanyautók között, mondjuk ezzel nagy újdonságot nem mondott, ezzel nagyjából mindenki tisztában van. A tisztán elektromos járművek elterjedése a töltési infrastruktúra fejlesztése nélkül elképzelhetetlen, ennek érdekében az Audi is befektet ezen a területen.

Az Audi elektromos forradalma már javában zajlik, gondoljunk csak az RS e-tron, a Q5 e-tron és a Q6 e-tron modellekre. A pletykák szerint 2023-ban érkezhet egy új R8, amely vagy hibrid lesz, vagy teljesen elektromos.

Motor1

Audi