Nagy változás előtt áll az autóipar, az elektromobilitás kérlelhetetlenül kezd utat törni magának, amire azért szépen rá is vannak kényszerítve az autógyártók, komoly politikai nyomás nehezedik rájuk. A túlélés kulcsa az alkalmazkodásban keresendő, az Audi is megkezdte a villanyosítást, a cég vezérigazgatója pedig már fosszilis tüzelőanyagoktól mentes életről ábrándozik.

Markus Duesmann meghívást kapott a Speigel és a BCG által közösen rendezett klímakonferencia panelbeszélgetésére, ahol kijelentette, az éghajlatváltozást a földből kitermelt fosszilis tüzelőanyagok okozzák. Hozzátette, hogy ennek a folyamatnak véget kell vetni, mivel elmondása szerint „fosszilis energiaforrásoktól mentes társadalomra van szükségünk.”

Markus Duesmann
Markus Duesmann (Fotó: Audi)

Az Audi éppen ezt próbálja elérni a villanyosítási törekvéseivel, amik persze nem hajthatók végre egyik napról a másikra. A vállalat az év elején jelentette be, hogy 2025-re 20 teljesen elektromos járművet szeretne megjeleníteni a globális kínálatában, 2033 után pedig nem tervez több belső égésű motort gyártani. Ez azt jelenti, hogy a német cég egy ideig azért még rá lesz szorulva a fosszilis üzemanyagokra, beleértve a plug-in hibrideket is.

Duesmann a hibrid modellekről külön is beszélt, kijelentette, hogy azok fogják áthidalni a szakadékot a hagyományos és villanyautók között, mondjuk ezzel nagy újdonságot nem mondott, ezzel nagyjából mindenki tisztában van. A tisztán elektromos járművek elterjedése a töltési infrastruktúra fejlesztése nélkül elképzelhetetlen, ennek érdekében az Audi is befektet ezen a területen.

2020 Audi e-tron
Audi e-tron (Fotó: Audi)

Az Audi elektromos forradalma már javában zajlik, gondoljunk csak az RS e-tron, a Q5 e-tron és a Q6 e-tron modellekre. A pletykák szerint 2023-ban érkezhet egy új R8, amely vagy hibrid lesz, vagy teljesen elektromos.