Augusztus végén a General Motors úgy döntött, visszahívja a valaha legyártott összes Chevrolet Bolt elektromos autót, mivel a két ritka akkumulátorhiba együttes fennállása a kocsi spontán kigyulladását eredményezheti. Az amerikai gyártó különféle iránymutatásokat adott a tulajdonosok részére az Európában Opelként forgalmazott villanyautó biztonságos használatával kapcsolatban arra az időszakra, míg a hiba megoldását kereste. Most úgy tűnik, a GM sikerrel járt. A vállalat most tette közzé a Bolt és a Bolt EUV akkumulátorok javítására vonatkozó tervét, amely egyes autók esetében a teljes akkumulátorcsomag cseréjével, más esetekben szoftveres úton orvosolható.

Az LG által gyártott új, most már üzembiztosan működő akkupakkok legkorábban október közepén érkezhetnek meg a kereskedőkhöz. Ezt követően kezdődhetnek el a cserék, ami nem minden Chevy Bolt esetében indokolt. Az Automotive News értesülései alapján a GM csak a 2017 és 2019 között gyártott modellekben kívánja kicserélni az akkumulátorokat. A 2020 után készült Boltok csak akkor kapnak új akksit, ha a vizsgálatok során hibásnak találják őket. Az új csomagokra 8 év vagy 160 ezer kilométer garanciát vállalnak.

A GM megoldásának másik része egy új diagnosztikai szoftver, amely az autó akkumulátorát vizsgálja, és olyan rendellenességeket után kutat, amelyek arra utalhatnak, hogy az egység esetleg sérült. A szoftver egyúttal a tulajdonosok részére is figyelmeztetést küld a hibáról. A GM azt tervezi, hogy a szoftvert minden 2017 és 2019 között készült, akkucserére váró Bolt modell esetében installálja. A cég a 2020 után gyártott autók esetében is lefuttatja a szoftvert, hogy megállapítsa, szükség van-e a jármű akkumulátorcsomagjának kicserélésére. Ha nem találnak problémákat, akkor a 2020-as vagy annál fiatalabb autók tulajdonosai a megszokott módon üzemeltethetik tovább járműveiket. Az autósoknak azonban egy kicsit még várniuk kell, ugyanis még nagyjából 60 nap, mire elindulhat a szoftver telepítésére az időpontfoglalás.

Chevrolet Bolt szemből

„Hálásak vagyunk a tulajdonosok és a kereskedők türelméért, miközben azon dolgozunk, hogy mielőbb megoldást találjunk a problémára. Az első lépést már megtettük, és továbbra is együttműködünk az LG-vel, hogy minél több akkumulátor álljon a rendelkezésünkre. Emellett bizakodóak vagyunk, hogy az új, fejlett diagnosztikai szoftver még kényelmesebbé teszi majd ügyfeleink életét” – nyilatkozta Doug Parks, a GM globális termékfejlesztési alelnöke.

A visszahívás következtében - amely több mint 110 ezer járművet érintett az Egyesült Államokban - a General Motors arra kényszerült, hogy felfüggessze a Bolt gyártását, amíg meg nem találja a megoldást. A problémát két gyártási hiba – egy szakadt anód és egy meggyűrődött szeparátor – okozta. Az Automotive News értesülései szerint a modell gyártása legkorábban október 15-én folytatódhat.