Egy összetett és veszélyes hiba miatt hív vissza rengeteg Ariya modellt a japán gyártó.
FRISSÍTÉS (10:17.): A Nissan hazai importőre kérdésünkre azt közölte, hogy európai, azon belül magyarországi Ariya modelleket is érint a probléma és a visszahívási kampány. Aki ilyen autóval rendelkezik, érdemes a márkaszerviznél érdeklődni a teendőkről.
Úgy tűnik, nem igazán akar megbízható autó lenni a Nissan teljesen elektromos crossovere, amely a 2023-as Év Autója szavazáson harmadik lett. Korábban néhány példány leeső kormánykereke okozott gondot és visszahívást, most egy összetettebb probléma miatt kell közel tízezer példányt gyári szervizbe vinnie a tulajdonosoknak Amerikában.
Az érintett modellek között lehetnek olyanok, amelyek a gyártás kezdetén gurultak utcára, egyelőre úgy tűnik, hogy csak Észak-Amerikában, de az eset kapcsán megkérdeztük a Nissan hazai márkaképviseletét is. Cikkünk megjelenéséig nem kaptunk választ, hogy a Magyarországon futó Ariya crossoverektől kell-e tartani, de amint lesz információnk erről, frissítjük a cikket.
Mindenesetre az első számítások alapján 9813 példány lehet hibás az NHTSA jelentése szerint. A gondot a meghajtómotorral kapcsolatos biztonsági- és vezérlőszoftver okozza.
Az inverterszoftver indokolatlanul rövidzárlatot észlelhet, és leállíthatja az elektromos rendszert, ami a hajtás teljesítményének elvesztését eredményezheti. Mivel ez nem csak álló helyzetben, hanem menet közben is bekövetkezhet, így fennáll a súlyos baleset veszélye.
Az érintett típusok között az Ariya első- és összkerékhajtású változatai egyaránt megtalálhatók, azonban egyéb Nissan vagy Infiniti modelleket nem érinti a probléma, mert az Ariyában egyedi motortípus található. A Nissan szerint a visszahívott példányok száz százaléka tartalmazza a hibát.
Az első esetet még 2022 januárjában rögzítették, ezt követte több másik, mire a gyártó konkretizálni tudta a problémát és a szóban forgó autókat. Az érintett járművek tulajdonosai október 20-ig kapják meg az információkat a teendőkről.
Felgyorsult világunkban egyre gyakoribbak a hibásan forgalomba küldött modellek, szerencsére a szoftverek fejlődésével a legtöbb esetben távolról vagy a helyi szerviz számítógépét rádugva orvosolhatók a gondok. Persze még az olyan szoftverorientált gyártóknál is, mint amilyen a Tesla, akadhatnak hardveres problémák.