FRISSÍTÉS: Miután a hír körbefutott a sajtóban, a Volkswagen újra megszólalt, és tudatta, hogy nem szándékozik nevet változtatni az Egyesült Államokban. Mint kiderült, a korábban kiadott közleményt április elsejei poénnak szánta a gyártó, csupán egy médiahackről volt szó. A névváltoztatásról szóló hír (amit március 30-án tettek ki) azóta már le is került a VW amerikai kiadású weboldaláról. A márka szóvivője azt mondta, hogy a gyártó wolfsburgi központjában tevékenykedő marketing osztály rukkolt elő az érdekes ötlettel.

Korábban írtuk:

Voltswagen of America néven él tovább a Volkswagen-csoport tengerentúli érdekeltsége az Egyesült Államokban. A vállalat a sokat mondó névváltoztatással nyilvános elkötelezettségét fejezi ki az elektromos mobilitás irányába.

Voltswagen

„A „K” betű helyett „T” betű kerül a nevünkbe, a márka legfőbb célja azonban továbbra is az, hogy világszínvonalú járműveket gyártsunk ügyfeleink számára. A Volkswagen jelentése „népautó”, ez a vállalat létezésének alapelvét jelenti. Az elektromos autóinkat is emberek milliói számára gyártjuk, és nem csak milliomosok engedhetik meg maguknak. A névváltozással egyszerre tisztelgünk a múlt eredményei előtt, és teszünk tanúbizonyságot elkötelezettségünkről a fenntartható jövő mellett” – fogalmazott Scott Keogh, a Voltswagen of America elnök-vezérigazgatója.

A tavaly megkezdődött előrendeléseket követően ebben a hónapban már az amerikai kereskedésekbe kerülhet az ID.4, a Volkswagen első, nulla károsanyag-kibocsátású SUV modellje.

VW ID4 féloldalról

A német autógyártó az évtized végére megduplázná a tisztán elektromos járművek európai eladási mutatóját. A VW számításai szerint a korábban kitűzött 35 százalékos arányhoz képest 2030-ra elérhetik akár a 70 százalékot is. A vállalat 2030-ra az Amerikai Egyesült Államokban és Kínában is az 50 százalék feletti piaci részesedést célozza meg, versenybe szállva a Teslával és a többi vetélytárssal a világ vezető elektromos autógyártója címért.

„Az Accelerate (gyorsítás) stratégiánk elindításával növeljük a sebességet a fenntartható jövő felé vezető úton” - mondta a stratégia ismertetésekor Ralf Brandstaetter, a VW márka vezetője, a Volkswagen-csoport igazgatótanácsának tagja.

A Volkswagen of America vállalatot 1955-ben alapították, az amerikai közönség szívét először a VW Bogárral nyerték el. Ez a modell lett akkoriban a világ legnagyobb példányszámban értékesített autója, az eladási mutatók ugyanis átlépték a 23 milliós küszöböt. A márka népszerűsége továbbra is szárnyal, a vállalat vezetősége pedig szeretné ezt az e-mobilitás által meghatározott jövőben is fenntartani.

„Ahogy az újonnan elindított ID.4 kampányunk is megmutatja, számunkra továbbra is az emberek állnak a középpontban. A Voltswagen márkanévvel folytatódik a VW legendás öröksége. Izgalmas pillanatok ezek, a következő hónapokban azon fogunk dolgozni, hogy az átmenet zökkenőmentes legyen mindenki számára” - tette hozzá Kimberley Gardiner, a Voltswagen of America marketingért felelős alelnöke.