A vállalat a teljes karbonsemlegesség elérését is a zászlajára tűzte.
A Honda új globális vezérigazgatója, Mibe Tosihiro a beiktató sajtótájékoztatóján bejelentette, hogy a vállalat merész terveket tűzött ki maga elé a következő évtizedekre. Tosihiro a prezentációja során egy olyan jövőt vázolt fel, amelyben a Honda járművei 2040-re 100 százalékban elektromos meghajtásúak lesznek – már akkor, ha minden a tervek szerint alakul.
A villanyos átállás más-más ütemben zajlik majd a fő piacokon, de a legfőbb cél mindenhol azonos, tehát 19 év múlva a Honda kizárólag elektromos hajtáslánccal szerelt autókat szeretne eladásra kínálni a világ minden pontján. Ennek érdekében a japán cég az évtized második felében kifejleszti az e:Architecture névre keresztelt platformját, erre épülnek majd a Honda tisztán elektromos személy- és szabadidő-autói.
Az Egyesült Államokban a vállalat stratégiai partnerségben áll a General Motors-szal, és azt tervezi, hogy ezt a kapcsolatot teljes mértékben kiaknázza az Ultium akkumulátorok fejlesztése során. Japánban nagyobb figyelem övezi majd az e-mobilitást és az olyan kis városi járműveket, mint a Honda e, a motorkerékpárok és robogók cserélhető akkumulátor-rendszereinek kifejlesztéséről már nem is beszélve. Kínában állítólag öt éven belül 10 villanyautót dobhat piacra a Honda. Ezeken felül minden területen szerepet kap a hidrogén üzemanyagcellás járművekkel kapcsolatos további K+F (kutatás és fejlesztés) is. A változás szele Európában is érezhető lesz, hiszen az új HR-V (amely alapvetően elektromos hajtású) kizárólag hibrid hajtáslánccal lesz elérhető az öreg kontinensen.
Tosihiro azt is bejelentette, hogy a gyártó 2050-re szén-dioxid-semleges akar lenni, és nem csak a termékei tekintetében. A kezdeményezés az egész vállalatra kiterjed, melynek célja a szén-dioxid-kibocsátás eltörlése minden szinten, tehát a Honda az üzemeiben és az irodáiban egyaránt karbonsemlegessé kíván válni három évtized múlva. Ez egy nagyon ambiciózus cél, azt meg kell hagyni, az eredményességére majd visszatérünk 30 év múlva.
A Honda számos fosszilis-mentes üzemanyagot és jobb újrahasznosítási gyakorlatot is kutat, és a vállalat ígérete szerint a következő hat évben elképesztő, 46,3 milliárd dollárt fektet be a zöldebb jövőt elősegítő projektjeibe.
Március elején a Volvo vezérigazgatója, Hakan Samuelsson bejelentette, hogy a svéd autógyártó 2030-ra teljesen elektromos márkává válik. A Volvo a környezettudatosság mellett persze azért is villanyosodik, mert muszáj megfelelnie a politikai nyomásnak és az egyre szigorodó kibocsátási-normáknak. Korábban a JLR is jelezte, hogy 2025-től a Jaguar elektromos luxusmárkává válik.