2023. október 20. | 09:45

Nem, nem a Tesla Roadsterről van szó, hanem az autóipar történelmének második elektromos roadsteréről, amit még csak nem is Elon Muskék gyártanak.

A kínai tulajdonban újjáélesztett - egyébként brit eredetű - MG elég komoly tempót diktál globálisan, de nálunk is rendesen kezdi megvetni a lábát, amit többek között divatos autóinak és agresszív árazásának köszönhet. A márka napjainkra 84 országban van jelen - pedig alig pár éve létezik (újra) - olyannyira, hogy eladások tekintetében Európában például már a top 10-ben van.

Legutóbb, alig pár hete a világ első elektromos kombiját mutatták be nálunk MG5 néven, most pedig egy egészen más, de szintén nem túl széles kategóriában kívánják képviseltetni magukat. Ez nem más, mint az elektromos roadsterek szegmense, ahol eddig a Teslán kívül nem mutatkozott senki. Adja magát a kérdés, hogy vajon miért, de ebbe most ne menjünk bele, autórajongóként nem igazán látok rá racionális magyarázatot.

Elektromos meghajtású kabriókból már akad néhány a piacon – Fiat 500e, Smart Fortwo Electric Drive, MINI Cabrio – de ezek sem igazán sportos négykerekűek. Gondolt hát egyet az MG, és elkezdett tervezni. Végül az idei Sanghaji Autószalonon mutatkozott be a Cyberster – nincs hasonlóság, de vicces, hogy a Tesla Cybertruck és a Roadster modellek nevei egybemosva adják ki az MG új jövevényének elnevezését.

Felfelé nyílnak az ajtók, de ez nem Lamborghini, sőt, a nagy géptető ellenére még csak nem is benzinmotor hajtja

Eddig annyit tudtunk róla, hogy meglepően pofásan néz ki, felfelé nyíló ajtókat kap, kétféle teljesítményszinttel fog készülni és Kínában biztosan elérhető lesz, a többi ország sorsa kérdéses volt. Végül az értékesítésért felelő kollégák úgy döntöttek, globális szintre viszik a vászontetős kétülésest, így végül hazánkban is kapható lesz.

Ennek apropóján járja most be egy előszériás példány Európát és Ázsiát összesen körülbelül 16 000 kilométeren keresztül Londontól Sanghajig - egyfajta roadshowként -, és áll meg olyan országokban és városokban, ahol szeretné az MG árusítani. Tegnap este Budapestre látogatott a metálvörösen tündöklő járgány egy bemutató apropóján, így lehetőségünk volt közelről szemügyre venni, sőt, beleülni a márka új büszkeségébe az MG első magyarországi szalonjában.

Jobbról vagy balról kerülj, csak ne gyere nekem!

Meglepő, de szinte semmilyen ma kapható autóra nem hasonlít igazán a Cyberster – persze bele lehet látni Lotus, Jaguar és BMW jellemzőket, de egyértelműen megkülönböztethető mindentől. A formaterv Londonban készült, és többek között egy igen hosszú, ívekkel teletűzdelt motorháztetőt, aktív aerodinamikai elemekkel rendelkező lökhárítókat, 20"-os kéttónusú felniket, különleges dizájnnal rendelkező, LED technológiás első és hátsó lámpákat, no és persze elektromosan mozgatható vászontetőt hord.

A legérdekesebb részek közé az összekötött, illetve alatta nyilat formázó hátsó lámpák, az oldalküszöbök cápauszonyai (rajtuk a márka 100. évfordulót ünneplő feliratával) és a felfelé nyíló, elektromosan működtetett ajtók tartoznak, de a belső teret is átjárja a luxus érzés. A barnás színezetű kárpit mindenhol puha és igényes hatást kelt, míg a kijelzőkből nem spóroltak a mérnökök: összesen négy megjelenítő kapott helyet nem túl szép grafikával és tele kínai írásokkal, így ez valószínűleg még a korai példány egyfajta béta szoftverváltozata.

Mindenesetre a középkonzolon található kijelző például a klíma és ülésfűtés kezelője és visszajelzője – de az egyszerűség kedvéért érintőgombok formájában közvetlen elérést is kaptak a főbb funkciók. Mellé a menetirányválasztó billentyűk, az egész alá pedig az ajtók és a tető működtetésére szolgáló fizikai gombok kerültek. A kormány alja lapított, rajta pedig egy-egy joystick is található. Érdekes, hogy ezen keresztül pillantva a háromból csak a középső monitor látszik rendesen, nem tudjuk, mi célt szolgál igazán, illetve ténylegesen bele kerül-e a legyártott példányokba a másik kettő.

Nagyon igényes a belső, a kijelzők viszont még nem kaptak végleges grafikát. Az italtartók előtt találhatók a tető- és ajtóműködtető gombok

A technikai területen egyelőre csak annyi biztos, hogy az erősebb, összkerekes változat 544 lóerős rendszerteljesítményt kap, amivel az 1850 kilogrammos járgány 3,2 másodperc alatt katapultál százra. A végsebesség és az akku mérete nem ismert - állítólag 74-77 kWh körüli kapacitással rendelkezik - de a hatótáv 580 km körülinek ígérkezik.

Ami az árat illeti, még nem kaptunk egyértelmű információt, de 25-30 millió forintos cédula kerülhet az MG Cyberster mellé, tehát nem lesz tömegtermék, de egy ilyen kaliberű autótól nem is várnánk ezt. Az első példányok 2024 nyarán kerülhetnek a tulajdonosokhoz, addigra valószínűleg kiderül minden fontosabb részlet.

Kőrössy Balázs / Alapjárat.hu