Számos járművet el kellett vontatni, mivel az akkumulátor lemerült, mielőtt a töltőhöz értek volna.
Chicago nem véletlenül viseli a Szeles Város becenevet. A városban szokványosan kemény a tél, idén azonban az elmúlt évek legzordabb időjárási körülményeivel kell megküzdeniük a város lakóinak. Hatalmas hóviharok, extrém hideg – ezzel mindenkinek meggyűlik a baja, a jelek szerint az elektromos autóval közlekedőkre különösen igaz ez az állítás.
Az NBC Chicago televíziós csatorna beszámolója alapján rengeteg villanyautós várakozott az Evergreen Park közelében lévő töltőpontnál, többeknek órákon keresztül kellett sorba állnia. A rendkívüli hidegben a megszokottnál lassabban megy a töltés, így néhány jármű akkumulátora teljesen lemerült a várakozás alatt. Ezeket a kocsikat el kellett vontatni a helyszínről.
„Az elektromos autók tulajdonosai most először tapasztalják, amit a belső égésű motoros kocsival közlekedők már évtizedek óta tudnak: ha szélsőségesen hideg az időjárás, nem szabad kevés üzemanyaggal – esetükben alacsony töltöttséggel – útnak indulni” – mondta Patrick Olsen, a Carfax.com autós weboldal főszerkesztője az NBC-nek.
Az elektromos járművek teljesítménycsökkenését tanulmányok is alátámasztják. Norvégiában – ahol a megvásárolt új autók fele villanymeghajtású – a helyi Automobil Szövetség kutatásából kiderült, hogy extrém hidegben a hatótávolság 20%-os csökkenésével lehet számolni. Amennyiben maximumon járatjuk a fűtést, ez a szám akár a duplájára is nőhet.
A célzott kísérleteken a Tesla Model S például kiválóan teljesített, ugyanis a hatótáv mindössze 4 százalékkal csökkent, amint a hőmérő higanyszála 0 Celsius-fok alá kúszott. A Chevy Bolt, a BMW i3, vagy a Hyundai Kona modellek tekintetében a teljesítményvesztés ennél jóval jelentősebbnek bizonyult.
Ide kattintva elérheted egy 2022 decemberében közzétett cikkünket, melyben egy olyan átfogó tanulmányról olvashatsz, melyben az elektromos autók akkumulátorának és a hideg időjárásnak viszonyát vizsgálták.