Az alapokon az új Renault 5-tel osztozik, de számos alkatrészt vesz át más Renault és Nissan modellekből.
A Nissan hivatalosan is bejelentette, hogy a Micra következő generációja már tisztán elektromos lesz. A tervek szerint 2024-ben piacra kerülő modell szoros kapcsolatban áll majd az új Renault 5-össel, és mindkét autó ugyanabban a franciaországi üzemben fog készülni. A cég egyúttal közzétett néhány képet, és egy rövid videót is kedvcsináló gyanánt, amelyek alapján úgy tűnik, leginkább a harmadik generációs Micra lekerekített vonalai jelenthették az inspirációt. Erre utalnak a lámpák is.
A japánok azt ígérik, hogy a tisztán elektromos Micra egyetlen feltöltéssel 400 kilométer megtételére lesz képes WLTP-ciklus alapján. Mindezt egy mindössze 50 kilowattórás akkumulátor segítségével fogják elérni.
A Nissan kihangsúlyozta, az apró elektromos autó egyáltalán nem fog drágának számítani, ugyanis a Renault 5 és a Micra is ugyanarra a francia gyártó által fejlesztett, CMF-B EV névre keresztelt platformra fog épülni. A két vállalat úgy számol, hogy mindkét modell ára egy szinten lesz a belső égésű motoros szuperminikkel. Ráadásul mindezt a különféle vásárlást ösztönző támogatások nélkül.
Ashwani Gupta, a Nissan vezérigazgatója, elmondta, a cég célja, hogy minél vonzóbbá tegye az elektromos járműveket az ügyfelek számára, hogy ne csak olyan közlekedési eszközök legyenek az emberek szemében, amelyeket a különféle szabályozások kényszerítenek a vásárlókra. Egyúttal hozzátette, a vállalat célja, hogy megvalósítsa az árparitást a belső égésű motoros és a villanyhajtáú autók között, ám jobb teljesítményt tegyen elérhetővé. A Renault és a Nissan együttesen eddig már több mint egymillió elektromos autót értékestett világszerte.
Az új, közös platform mellett a villanyos Micra több alkatrészt fog átvenni a tisztán elektromos Megane-tól, az Ariyától, illetve a Leaftől is, ugyanakkor a költségek minél alacsonyabban tartása érdekében egy olcsóbb akkummulátorkémiát fog használni. Emellett a futóműalkatrészek a Clióból és a jelenlegi Micrából érkeznek majd, míg a szoftver ugyanaz a Google-alapú rendszer lesz, amivel a Megane és Ariya esetében is találkozhatunk.
Mindezeknek köszönhetően a két vállalat azt ígéri, hogy az új Renault 5 és a Micra gyártása harmadával olcsóbb lesz, az energiahatékonyság pedig legalább 10 százalékkal jobb, mint a Zoe esetében.
2024-et követően a Micra kizárólag elektromos hajtással lesz elérhető Európában. A világ más tájain azonban továbbra is választható lesz a benzines verzió, amit egy plug-in hibrid kivitel fog kiegészíteni.