A Renault a lítium-ion akkumulátorok további fejlesztésével és használatával igyekszik alacsonyan tartani az elektromos autók fejlesztési és forgalmazási költségeit. Ez a gondolkodás eltér a fősodortól, más autógyártók ugyanis a hatékonyabb szilárdtest-technológia kifejlesztésében látják a siker kulcsát.

Renault 5

Luca de Meo, a Renault-csoport vezérigazgatója az Autocarnak elmondta, hogy a lítium-ion akkumulátorok kora még nem járt le. Ugyanakkor leszögezte, hogy a jövőbeli akkumulátortechnológiákról sem kívánnak lemondani. Csupán szeretnék a legtöbbet kihozni a mostani energiatárolókból.

De Meo vezetése alatt a Renault hangot adott azon törekvéseinek, hogy új mércét állítson fel a megfizethető árú elektromos autók terén, kezdve a Dacia Spring Electric modellel, amelyet 2024-ig a retró ihletésű Renault 4 és Renault 5 követ majd.

Gilles Le Borge, a Renault műszaki ügyvezető alelnöke elmondta, hogy a Renault célja továbbra is az, hogy 2025-re az elektromos autók és a belső égésű motoros autók költségei kiegyenlítődjenek. Ennek eléréséhez holisztikus szemléletre van szükségük, előny, hogy a meglévő CMF-platformot használják fel, amelyet nagy volumenben használnak.

A vállalat közeljövője a Mégane E-Tech Electricre összpontosít. Ez kétféle akkumulátorral rendelkezik majd, a kisebb kapacitású 300, a nagyobb kapacitású 470 kilométeres hatótávolságot (WLTP) biztosít. Az árak pedig várhatóan 30 000 font (12,8 millió forint) körül kezdődnek majd, az autó forgalmazása 2022-ben kezdődhet.