2022. február 18. | 15:55

Az alapot a Lexus RC F-ben található 5,0 literes szívómotor adja.

A Yamaha egy hidrogénhajtású, 5,0 literes V8-as motort fejleszt a Toyota számára. A Toyota és a Yamaha – a Mazdával, a Kawasakival és a Subaruval együtt – korábban elkötelezte magát azzal kapcsolatban, hogy továbbra is befektetnek a belső égésű motorok technológiájának fejlesztésébe. 

Az új hidrogénüzemű V8-ast azt követően mutatták be, hogy a Toyota rajthoz állt egy hidrogénhajtású Corollával a japán Super Taikyu versenysorozatban, majd nem sokkal később bemutatták a hidrogénnel üzemelő GR Yaris prototípust.

Az új motor a Lexus RC F sportkupé által használt blokk alapjaira épül, módosításokkal az injektorokon, a hengerfejen, a szívócsonkon és még számos més ponton. A Yamaha azt állítja, hogy 449 lóerő és 540 newtonméter forgatónyomaték leadására képes – ez a szint teljesen azonos a Lexus RC F Track Edition adataival. Arról azonban egyelőre nem érkezett hír, hogy ez a jelentősen átépített motor a sorozatgyártású autókban is megjelenhet majd.

Lexus RC F
Fotó: Lexus

Yoshihiro Hidaka, a Yamaha elnöke kifejtette, a hidrogénmotorok a karbonsemlegesség lehetőségét kínálják, miközben életben tartjuk a belső égésű motorok iránti szenvedélyünket. Körülbelül öt éve kezdtek hidrogénüzemű motor fejlesztésébe autók számára, emellett pedig a Kawasakival együtt dolgoznak egy ilyen motor lehetséges felhasználásán a motorkerékpár-szektorban.

Takeshi Yamada, japán cég fejlesztőcsapatának munkatársa szerint ezek a motorok rendkívül szórakoztató vezetési élményt nyújtanak, és könnyen használható teljesítményjellemzőkkel rendelkeznek. A hidrogénmotorok természetükből adódóan barátságos karakterisztikával rendelkeznek, ami megkönnyíti a használatukat még elektronikus vezetési segédeszközök igénybevétele nélkül is.

Yamaha V8
Fotó: Yamaha

A Yamaha által kiemelt egyik sajátosság a V8-asok jellegzetes motorhangja, amelyet meg lehet őrizni, ha úgy alakítják át, hogy más típusú üzemanyag elégetésével működjön. Matt Harrison, a Toyota európai vezetője elmondta, hogy a hidrogén elégetése lehetővé teszi számukra, hogy szinte nulla károsanyag-kibocsátást érjenek el villanyosítás nélkül, de ezt úgy teszi, hogy közben megtartja azokat a dolgokat, amelyeket a rajongók a legjobban szeretnek a versenyautókban – a sebességet és a zajt.

Nem ez az első alkalom, hogy a két japán vállalat közösen fejleszt motorokat sportautók számára. Ilyen a Lexus LFA  amelyben egy 4,8 literes V10-es dolgozik 560 lóerővel és 480 newtonméterrel. Emellett a Yamaha tervezte a hengerfejeket, a szelepeket és a vezérműtengelyeket több Lexus modellhez, valamint ahhoz a Toyota Hiluxhoz is, amellyel a japánok a Dakar ralin indultak.