A BMW a villanyosítás korában is kitesz magáért, amit jól jelez, hogy az 550 lóerős i4 M50 után megérkezett a 620 lóerős iX M60. Utóbbi a Las Vegasban megrendezett CES 2022 (Szórakoztató Elektronikai Kiállítás) nyitónapján debütált.

BMW iX M60
Fotó: BMW

BMW iX M60
Fotó: BMW

A híres M részleg által létrehozott elektromos szabadidő-autó tengelyenként egy-egy villanymotort kapott, amelyeket a 111,5 kilowattórás akkumulátor táplál. A hajtáslánc maximális teljesítménye 620 lóerő, a csúcs forgatónyomaték pedig ideiglenesen akár 1100 Nm-re növelhető – ehhez a Launch Control nevű rajtprogram aktiválásra van szükség. A 620 lóerő Sport módban áll rendelkezésre, Normal módban a teljesítmény 532 lóerőre és 1015 Nm forgatónyomatékra mérséklődik.

BMW iX M60
Fotó: BMW

A jármű 3,8 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órára, a kocsi végsebessége pedig 250 km/óra. Azért nem több, mert annál a pontnál a vezérlőelektronika leszabályoz. Az iX M60 a WLTP ciklusos méréseredménye szerint egyelten feltöltéssel akár 566 kilométert is megtehet.

BMW iX M60
Fotó: BMW

A 2,5 tonnás monstrum egyebek mellett állítható felfüggesztéssel és sport fékekkel is rendelkezik, a nagyfeszültségű akkumulátort pedig a padlólemez mélyére süllyesztették. Egy 250 kW teljesítményű egyenáramú gyorstöltőhöz csatlakoztatva 35 perc alatt 10-ről 80 százalékra fel lehet tölteni az akksit.

BMW iX M60
Fotó: BMW

A vállalat az iX M60-nal egy teljesen új szoftvercsomagot és fejlett vezetéstámogató funkciókat kíván bevezetni. A járműben a szenzorok és az újgenerációs számítástechnikai szoftverek segítségével akár a 3-as szintű önvezető technológia és mint olyan, az önparkolás is elérhetővé válhat egy idő után.

Az iX M60 a SAV modell többi változatával együtt a BMW dingolfingi gyárában készül, piaci bevezetése pedig 2022 júniusában kezdődik világszerte. Hogy mennyibe fog kerülni itthon, azt egyelőre nem lehet tudni.

Villanyos BMW járt már a szerkesztőségünkben, nézd meg a róla készített videónkat!