A Toyota a 2019-es Tokiói Autószalonon mutatta be a zéró-károsanyag kibocsátású, hidrogén üzemanyagcellás Mirai legújabb generációját. Az első változat még 2014-ben került piacra, a globális értékesítésben eddig nagyságrendileg 12 ezer példány talált gazdára, ebből 1100-at Európában adtak el. A japán autógyártó magyarországi képviselete mai sajtóközleményében tudatta, hogy hazánkban is megkezdik a hidrogénmeghajtású modell értékesítését.

Toyota Mirai oldalról

A vadonatúj Mirai a LINDE GÁZ Magyarország Zrt. által üzembe helyezett, első hidrogén töltőállomás bemutatóján volt először látható. A LINDE fejlesztésének köszönhetően immár Magyarországon is megkezdődhet az innovatív technológia tesztelése, ezzel együtt pedig a Toyota Mirai előértékesítése is.

Toyota Mirai hátulról

A japán autógyártó hisz abban, hogy a hidrogén lehet a jövő egyik leghatékonyabb, nagy mennyiségben elérhető energiahordozója. Az anyag határozott előnye a fenntarthatóságban és a közlekedés számos területén történő alkalmazásban rejlik. A Toyota a hidrogén alapú társadalom kialakulásának érdekében már mintegy 5700 a technológiával kapcsolatos szabadalmat osztott meg ingyenesen a versenytársaival. A japán autógyártó globális kínálatában ma már zéró károsanyag-kibocsátású, hidrogén üzemanyagcellás targonca, kisteherautó, busz, teherautó, vonat, hajó és mobil áramfejlesztő állomás is szerepel.

A LINDE töltőállomása egyelőre csak előzetes egyeztetés alapján használható, ám ez lehetőséget nyújt azon érdeklődő vállalatok és magánszemélyek számára, akik szeretnék kipróbálni a hidrogénmeghajtású technológiát. Minden visszajelzés, minden tapasztalat hasznos lehet a fejlesztők számára, akik hatalmas potenciált látnak ebben a megoldásban.

Toyota Mirai műszerfal

A hidrogén töltőállomás bemutatóján Hegedüs Ákos, a LINDE GÁZ Magyarország Zrt. vezérigazgatója elmondta, büszkék arra, hogy Magyarországon először ők tették lehetővé a hidrogén üzemanyaggal működő járművek tankolását.
Az eseményen felszólalt Dr. Palkovics László innovációs és technológiai miniszter is, aki a töltőállomás és a hidrogén üzemanyagcella kiemelt fontosságáról beszélt.

„A magyar jövő nemzeti, high-tech és zöld. Olyan lépéseket tartunk elfogadhatónak, amelyek hosszútávon is magyar érdekeket szolgálnak, korszerű megoldásokat nyújtanak, nemcsak gazdasági, de környezeti szempontból is fenntarthatók. Ebben a gondolati keretben játszik szerepet a magyar hidrogénstratégiai jövőkép, melynek megvalósításában fontos állomást jelent az első hidrogén töltőállomás átadása és tesztüzeme. Ma egy lépéssel közelebb kerültünk azon célkitűzésünkhöz, hogy Magyarország 2050-ig klímasemlegessé váljon” – mondta el a miniszter.

Toyota Mirai ülések

A Toyota szűk 30 évvel ezelőtt fogott bele a hidrogén üzemanyagcellás technológia fejlesztésébe, melynek eredményeként 2014-ben debütálhatott a Mirai a globális piacon. Az áttöréshez szilárd alapot biztosított, hogy a japán gyártó rendelkezik a legtöbb tudással és tapasztalattal a hibrid meghajtást illetően.

Az új Mirai az előző generációhoz képest lényegesen nagyobb, 650 kilométeres hatótávolsággal rendelkezik, ezáltal hosszabb távú közlekedésre is kiválóan használható. Az autó a zéró károsanyag-kibocsátáson túl még tisztítja is a levegőt menet közben. Ez a tevékenység egy szűrőanyag használatának köszönhetően valósul meg, mely képes felfogni a mikroszkopikus méretű szennyező anyagokat.

A hidrogén üzemanyagcellás modell új generációjának bemutatásával a Toyota tízszeresére növelné az autó eladási mutatóit. Ezt a nem mindennapi növekedést a nagyobb hatótávolsággal, a vonzó aerodinamikai kialakítással, valamint egy közel 20%-os árcsökkenéssel kívánják elérni. Magyarországon a Toyota Mirai ára 26 millió forintnál kezdődik majd.