Mostantól az összes Volkswagen ID modell képes az over-the-air (OTA) szoftverfrissítések fogadására mobil adatátvitelen keresztül – derül ki a német autógyártó közleményéből.

Ennek köszönhetően a VW egy lépéssel közelebb került ahhoz, hogy a Teslához hasonlóan tudja a legújabb frissítéseket eljuttatni egyre növekvő, tisztán elektromos flottája számára.

Az újdonságok korábban csak a tesztfázis részeként voltak elérhetők azon ügyfelek számára, akik regisztráltak az ID First Movers Clubba, de most már ingyenessé váltak az összes ID.3, ID.4 és ID.4 GTX tulajdonosának.

A 2.3 szoftverfrissítés optimalizált környezetfelismerést és az információs és szórakoztató rendszer intuitívabb működését biztosítja a felhasználóknak. Néhány új funkció hatással van az a szélvédő alsó részén elhelyezett ID Light fénycsík működésére, amely mostantól abban tud a sofőr segítségére lenni, hogyan spórolhat az energiával menet közben.

A többfunkciós kamera képfeldolgozását is továbbfejlesztették, így nappali fényviszonyok között, valamint éjszaka is gyorsabban képes felismerni a motorkerékpárokat és a többi közlekedőt.

Eközben a frissítés révén a központi informotainment képernyő grafikai megjelenése is javult, intuitívabb kezelést biztosítva, ami a vállalat szerint jól mutatja, hogy milyen gyorsan képesek reagálni a tulajdonosoktól érkező visszajelzésekre.

szoftverfrissítésre figyelmeztető üzenet egy infortainment képernyőn

„A digitális, összekapcsolt autók egyik legnagyobb előnyét az új frissítések jelentik. Gyorsan megszokottá válnak ügyfeleink számára, ugyanúgy, mint az okostelefonjaik esetében. Mivel egy technológiai céghez hasonló rövid ciklusokban dolgozunk, így az ügyfeleink számára közzétett szoftverfejlesztések ennek megfelelően rövid időközönként követik egymást” – mondta Thomas Ulbrich, a VW-csoport műszaki fejlesztésért felelős igazgatósági tagja.

A Volkswagen azt tervezi, hogy a jövőben, körülbelül háromhavonta ingyenes szoftverekkel látja el felhasználóit annak érdekében, hogy folyamatosan naprakészen tarthassák járműveiket. Ebben központi szerepet kapnak az OTA frissítések, amelynek lehetősége a szakember szerint kötelező elvárás lesz a vásárlók részéről.

Egyúttal az over-the-air frissítések jelentős bevételi forrást jelenthetnek az autógyártók számára. Júniusban Klaus Zellmer, a Volkswagen értékesítési vezetője, meglátása szerint az OTA frissítésekből származó bevételek akár a százmilliós tételt is elérhetik éves szinten.