2022. május 12. | 12:17

A cég vezérigazgatója szerint ez az egyetlen logikus döntés.

A Mercedes már korábban bejelentette, hogy 2025-től kizárólag elektromos autók számára fejleszt padlólemezeket, és az évtized végére már csak zéró károsanyag-kibocsátású járműveket fog értékesíteni ott, „ahol ezt a piaci feltételek lehetővé teszik”. A Forma-1-es autókban továbbra is belső égésű motor fog dolgozni, mivel a 2026-os szezontól életbe lépő új szabályoknak is ez jelenti az alapját.

A 2022-es F1-es autók E10-es üzemanyaggal működnek, amely 10 százalék etanol és 90 százalék fosszilis üzemanyag keveréke. 2026-ban – amikor a Porsche és az Audi csatlakozik a Száguldó Cirkusz mezőnyéhez – a kocsikat már teljes egészében megújuló forrásból származó, szintetikus üzemanyag fogja hajtani.

Ola Källenius, a Mercedes vezérigazgatója ezzel kapcsolatban elmondta, a német luxusmárka úgy döntött, hogy elindul a szén-dioxid-mentesítés felé vezető úton. Ez az egyetlen logikus döntés, és ez vonatkozik az F1-re is.

Mercedes-AMG One
Kép: Mercedes

A szakember hozzátette, bár a 2026-os F1-es autókban is belső égésű motor dolgozik majd, ezek kísérleti laboratóriumként szolgálnak majd a CO2-mentes üzemanyagok fejlesztéséhez. Källenius szerint az akkumulátortechnológia egyelőre még nem eléggé kiforrott ahhoz, hogy egy olyan helyszínen, mint például Abu-Dzabi, kizárólag elektromos energiával versenyezzenek.

Azt már korábban megerősítették, hogy az AMG az első dedikált elektromos platformján dolgozik, kimondottan utcai autók számára. Ennek részeként a Vision AMG koncepciót május 19-én mutatják be. A legközvetlenebb kapcsolatot az F1 és az utcai autók között jelenleg az AMG One képviseli. A villanyosított hiperautó koncepcióját 2017 szeptemberében mutatták be, és az idei év közepén kezdik meg a gyártását.  

Mindössze 275 darab készül majd a modellből, amelyet négy villanymotor és a csillagos márka 1,6 literes, turbófeltöltős V6-os Forma-1-es motorja fog hajtani. Ennek köszönhetően a hajtáslánc összteljesítménye meghaladja majd az 1000 lóerőt. Az F1-es technikának azonban meg van az ára, ugyanis minden 50 ezer megtett kilométert követően gyakorlatilag újjá kell majd építeni a motort.

Emellett a modellben elektromos üzemmód is lesz, mivel a hivatalos bemutató során azt ígérték, hogy a modell legalább 25 kilométert lesz képes megtenni tisztán villanyhajtással. A Mercedes egyelőre még nem leplezte le az AMG One sorozatgyártásra szánt verzióját. A hírek szerint hamarosan erre is sor kerülhet.

Nyitókép: Mercedes