A Tesla Cybertruck és a Rivian R1T alternatívájaként jöhet majd szóba az elektromos Volkswagen Amarok, amit a német autógyártó a Forddal közösen fejleszt. A villanyosított pickup az évtized közepére készülhet el, tehát 2025-2026 környékén kerülhet piacra a becslések szerint.

A két vállalat közötti partnerség nem új keletű, hiszen a második generációs Amarok és a negyedik generációs Ford Ranger hagyományosabb benzin- és dízelváltozatainak fejlesztése párhuzamosan zajlott a Ford ausztráliai központjában.

Az új Amarok tisztán elektromos változatával kapcsolatos tanulmányok megkezdésére azt követően került sor, hogy a Volkswagen eldöntötte, elhagyja a hagyományos és plug-in hibrid hajtásláncot ennél a járműnél. Ez érdekes lépésnek számít, hiszen a plug-in Amarok iránt minden bizonnyal lett volna érdeklődés az európai piacokon, ahol a károsanyag-kibocsátáson alapuló gépjárműadó miatt az új pickup benzines és dízel változatai háttérbe szorulhatnak.

Lars Krause, a Volkswagen Haszonjárművek igazgatótanácsának az értékesítés és marketing területeiért felelős tagja viszont úgy nyilatkozott, hogy jelenleg nem elégedettek a plug-in hibrid kivitel elektromos hatótávolságával, ezért inkább a teljesen elektromos változat megépítését forszírozzák.

Bár az elektromos Amarok még nem szerepel a gyártásba tervezett modellek listáján, a cég haszongépjárművek részlege már teljes mértékben integrálódott a villanyosítási programba, hiszen kulcsszerepet szántak neki az új Volkswagen ID.Buzz tervezésében.

Nyitókép forrása: Volkswagen