2023. november 15. | 19:12

Így akadályozza meg a Tesla, hogy üzletág épüljön a korai Cybertruck beszerzésre és eladásra.

Nemrég megérkezett a legújabb Tesla, a Model 3 Highland, amely kifejezetten fontos autó a márka életében. A 3-asból adták el eddig a legtöbbet, mert bár nem hatalmas, de praktikus és egészen komoly hatótávot kínál nem is olyan sok pénzért a konkurensek között. Ehhez képest a Cybertruck még meg sem jelent.

Viszont olyan régóta húzza első elektromos pickupja bevezetését a Tesla, hogy brutális mennyiségű (fizetős) előrendelés érkezett rá, viszont még egyetlen darabot sem szállított le a jövőbeli tulajoknak. Ezért, ha ugyan november 30-tól ténylegesen megkezdődik a forgalmazás, akkor sem valószínű, hogy egyhamar sikerül utolérnie magát a gyártónak.

Mivel biztosan akadnak olyanok, akik az elsők között kívánnak szert tenni az újdonságra, de nem jelentkeztek időben, valószínűleg olyan vásárlók is „sorban állnak”, akiknek amúgy nincs szüksége a járműre, pusztán befektetési céllal vennék, hogy minél előbb és minél több pénzért eladják a modellt. Az ő üzletüket szeretné rontani a Tesla azzal, hogy a vevők számára elérhető szerződésbe nemrég egy új kitételt fogalmazott meg.

Aki a Cybertruck első tulajdonosa lesz, annak egy évig tilos továbbadnia azt, különben perre, pénzbirságra számíthat. Jó kérdés, hogy ezt megteheti-e a gyártó, ám egyelőre csak úgy válhat majd valaki az elektromos pickup tulajdonosává, hogy elfogadja a feltételt.

Arra is gondolt a vállalat, ha mégsem sikerülne jogi úton elintézni a büntetést: az így cselekvő tulajok részére ugyanis megtagadhatja a Tesla a jövőbeli újautó eladást. Ez persze azokkal szemben igazságtalan lehet, akik valamilyen negatív életkörülmény-változás miatt kényszerülnének megválni a modelltől.

Nos, a Tesla rájuk is gondolt. Amennyiben igazolni tudja a tulajdonos, hogy el kell adnia a pickupot, a gyártó hajlandó visszavásárolni azt, méghozzá az újkori vételárból levonásra kerülő fix és állapotfüggő tételek alapján: minden megtett mérföld után levonnak 0,25 dollárt (jelenleg 86,71 forintot), illetve sérülés vagy javítás szüksége esetén az általuk meghatározott további összege(ke)t.

Amennyiben a cég valamiért nem lenne hajlandó megvenni a járművet, és erről írásos bizonyítékot ad, csak abban az esetben adhatja el az eredeti vevő harmadik fél részére a modellt. Így tehát nem csak Cybertruck tulajdonossá nehéz válni, de „idő előtt” megszabadulni tőle sem lesz sétagalopp.

Tesla