2023. szeptember 01. | 13:16

A mérnökök komolyan átdolgozták kívül és belül a Model 3-at, a legjobb mégis az, hogy nőtt a hatótávja.

Nagyon szép karriert futott be világszerte a Tesla Model 3. Ez az amerikai cég legkisebb modellje a jelenlegi palettán, de még így is remek helykínálata van és hatékony elektromos autó. Többször is a legkelendőbb modell lett Európában, benzines és dízel autókat megelőzve.

Bő kétmilliós eladási számok, illetve 6 év után most itt van az utód. Nem a következő generáció, hanem egy jól megérdemelt ráncfelvarrás, amely tényleg sok területet érint az autóval kapcsolatban.

A külső dizájn egy kicsit letisztultabb lett, ami teljesítmény az elődmodellhez képest. Masszíroztak kicsit az első és a hátsó fényszórókon is, illetve változtak a lökhárítók és még néhány külső elem is, míg a sziluetthez nem nyúltak.

A mérnökök szerint az új formának köszönhetően csökkent a Model 3 légellenállása, így még több hatótávot csikarhattak ki belőle. Ez egyébként látszik a számokon is, hiszen mind a sima, mind a Long Range (LR) kivitelnél is 11-12 százalékos növekedést értek el.

Így jelenleg a 18 colos kerekekkel szerelt alapkiviteleknél a Tesla 554 kilométert ígér, míg a 19 Nova fantázianevű kerekeken ez csak 513 kilométer. Az LR kivitelnél ezek a számok 678 és 629 km, ami azért már elég tisztességes és használható hatótáv egy elektromos autótól.

Ehhez egy nagyon kedvező fogyasztást kellett elérni, ami a Model 3 kivitelek esetében 13,2 kWh/100 kilométer a hátsókerekes és 14 kWh/100 kilométer az összkerekes esetében. A teljesítményadatok nem változtak, így a gyorsulás még mindig 6,1 másodperc egy - hátsó tengelyre szerelt -, illetve 4,4 másodperc két villanymotorral - és ugye összkerékhajtással.

Belül is történt némi változás, bár nem olyan szembetűnő, mint kívül. Kicsit még letisztultabb és körülölelőbb lett a beltér. Változtattak a középső kijelzőn (15,4 col) és a kormányon is, illetve hátra is került egy beépített kijelző (8 col) az utasok részére.

Az új kis-Tesla egyébként már nincs messze, várhatóan már október elején megérkezhetnek az első darabok Európába, hiszen a Kínában található Gigafactory már építi őket. Amerikába egy kicsit később kezdődik csak meg a szállítás, hiszen ott egy helyi gyárat fognak majd átalakítani az új modellhez.

Tesla