Ahogy az év első negyedévéhez érkezünk, sorra adják ki az autógyártók az előző éves pénzügyi jelentéseiket. Nem tett másként a Porsche sem, Oliver Blume vezérigazgató maga ismertette a német sportautógyártó helyzetét. 2021-ben 301 915 autót adtak el, a gyártó elsőszámú piaca egyértelműen Kína, ahová a Porschék közel harmadát szállították.
Ahogy az ma már egy sportautógyártónál sem elkerülhetetlen, a jelentés igen vaskos része szólt az elkövetkezendő évek elektrifikációs terveiről is. A Porsche azt szeretné, ha 2030-ra az eladott autóik több mint 80%-a tisztán elektromos lenne. Ez a szám elsőre megdöbbentőnek tűnik, de eladott autóik 39%-a már 2021-ben is tartalmazott valamilyen elektromos hajtást, és 41 ezer darab tisztán elektromos Taycant adtak el. A villanyautó-eladásokat a néhány éven belül érkező tisztán elektromos 718-as és Macan típusok növelhetik tovább.
Annak érdekében, hogy a tervekkel párhuzamosan minél jobban ki tudják szolgálni a vásárlói igényeket, a Porsche azt is bejelentette, hogy saját villámtöltő hálózatot épít. Blume egyelőre csak prémium töltőállomásokként hivatkozott az újdonságra, konkrét számokat nem közölt, így a töltőállomások számát és töltési teljesítményét sem tudtuk meg. Hasonlóra a Teslán kívül még egy autógyártó sem vállalkozott, jelenleg inkább az a jellemző, hogy már létező töltőhálózatokhoz társulnak, vagy biztosítanak bizonyos kedvezményeket a vásárlóknak.
A Porsche már 2021 végén sejtette, hogy hasonló irányba tervez elindulni, hiszen ekkor jelentették be, hogy saját akkumulátorgyártó vállalatot alapítanak és ehhez tartozó gyárat is építenek. A Cellforce névre keresztelt új komplexumot Stuttgartban várhatóan 2024-re építik fel, éves akkumulátortermelése meghaladja majd 100 MWh-t.