2022. április 14. | 10:05

Ha felgyorsít a sofőr, nehéz lesz utolérni a Vayanne-t.

Az új osztrák autógyártó, a DEUS Automobiles a most zajló New York-i Autószalonon mutatta be teljesen elektromos hiperautóját, amely a jelek szerint az egyik legerősebb modell lesz a szegmensben.

DEUS Vayanne
Fotó: DEUS Automobiles

Az Italdesign és a Williams Advanced Engineering (WAE) együttműködésével kifejlesztett DEUS Vayanne a számítógépes szimulációk szerint 1640 kW (2200 lóerő) teljesítmény és 2000 Nm csúcs forgatónyomaték leadására képes. Ha ez igaz, akkor az elektromos hajtáslánccal szerelt kocsi erősebb, mint az 1900 lóerős Pininfarina Battista, az 1974 lóerős előszériás Lotus Evija és az 1914 lóerős Rimac Nevera.

DEUS Vayanne
Fotó: DEUS Automobiles

A gyártó szerint a villanyos szuperautó végsebessége 400 km/óra, álló helyzetből pedig 1,99 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/órára. A Vayanne le van ültetve (a padlólemezt mindössze 120 mm választja el a talajtól), úgyhogy ésszel kell vezetni. Az autó formanyelvét a DEUS szerint a „szimmetria és a végtelenség” ihlette. A hűtőrács konkrétan a végtelen hurkot hivatott ábrázolni, amit a hátsó lámpasáv is hangsúlyoz. Az utastérről közölt fotókon az látható, hogy a Vayanne teljesen digitális műszeregységet és vezérlőkijelzőt kapott.

DEUS Vayanne
Fotó: DEUS Automobiles
DEUS Vayanne
Fotó: DEUS Automobiles

Úgy tudni, hogy a Vayanne a WAE és az Italdesign által 2021-ben bejelentett „kulcsrakész” néven ismert üzleti személeten alapul. A csomag állítólag crossoverekhez, szedánokhoz és GT-khez egyaránt alkalmas, és alumíniumból és újrahasznosított kompozit anyagokból készül.

Felni
Fotó: DEUS Automobiles

A cégek állítása szerint az 1810 kilogrammos Vayanne két, három vagy négy villanymotorral szerelhető fel, és 160 kWh kapacitású akkumulátorokat is támogat, ezek együttesen akár 500 kilométeres potenciális hatótávolságot is biztosíthatnak az autónak.

DEUS Vayanne
Fotó: DEUS Automobiles
DEUS Vayanne
Fotó: DEUS Automobiles

A DEUS korábban azt mondta, hogy az Italdesign „stratégiai és technikai támogatást” nyújtott az új elektromos technológiák integrálásához, amiket a WAE biztosított. Az autó áráról még nincs pontos információ, de a gyártás mindössze 99 darabra lesz korlátozva. Az első leszállításokat várhatóan 2025-ben hajtják végre.